English

افزایش قیمت نفت در معاملات امروز ۷ خرداد ۹۹

بهای نفت خام در معاملات امروز چهارشنبه افزایش یافت.

افزایش قیمت نفت در معاملات امروز ۷ خرداد ۹۹

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از خبرگزاری فرانسه، بهای نفت خام در معاملات امروز چهارشنبه تحت تاثیر کاهش تولید طلای سیاه در جهان به ویژه در آمریکا و همچنین خوش بینی در بازار‌های مالی، افزایش یافت.

بر این اساس، در بازار لندن، هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال (نفت پایه اروپا) برای تحویل در ماه ژوئیه با ۶۴ سنت معادل ۱,۸ درصد افزایش نسبت به پایان معاملات روز قبل، ۳۶ دلار و ۱۷ سنت معامله شد.

در بازار نیویورک (نایمکس) نیز هر بشکه نفت خام وست تگزاس اینترمدییت (نفت پایه آمریکا) با یک دلار و ۱۰ سنت معادل ۳,۳ درصد افزایش، ۳۴ دلار و ۳۵ سنت دادوستد شد.

رابی فریزر از موسسه «اشنایدر الکتریک» گفت: «به طور کل، روند کنونی در عرضه و تقاضای نفت موجب افزایش قیمت‌ها شده است، برخی برآورد‌ها به ویژه از کاهش حدود ۱۳ تا ۱۵ میلیون بشکه‌ای تولید نفت در روز حکایت دارد.»

بخش اعظم این کاهش ناشی از کاهش ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه‌ای که اعضای سازمان کشور‌های صادرکننده نفت (اوپک) و شرکایش وعده داده بودند، است. از سوی دیگر، تولید نفت در آمریکا نیز کاهش شدیدی داشته است.

بنا بر اعلام موسسه «ریستاد انرژی»، تولید نفت در ماه ژوئن احتمالا تا ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز کاهش می‌یابد که پایین‌ترین سطح در دو سال گذشته است و پس از آن به تدریج روندی افزایشی خواهد یافت.

اما سطح تولید روزانه تا پیش از سال ۲۰۲۲ به بالاتر از ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه بازنخواهد گشت و این رقم با تولید میانگین ۱۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز در مارس ۲۰۲۰ بسیار فاصله دارد.

رابی فریزر افزود: «به علاوه باید تقاضا به سطح قبلی بازگردد تا بتوانیم شاهد افزایش قابل توجه بهای نفت باشیم. اگرچه طی هفته‌های اخیر میزان تقاضا نسبت به هنگام سقوط آن در ماه آوریل افزایش داشته است، هنوز در بسیاری از کشور‌ها خیلی پایین‌تر از سطح آن پیش از شیوع ویروس کروناست.»

به رغم افزایش قابل توجه بهای نفت در هفته‌های اخیر، هنوز این رقم بسیار پایین‌تر از اوایل ماه مارس - پیش از آنکه ویروس کرونای جدید سراسر جهان را دربر بگیرد- است.

در ماه آوریل، برای نخستین بار بهای نفت وست تگزاس اینترمدییت منفی شد که بی سابقه بود.

کارل آلبرتو دکاسا، تحلیلگر موسسه «اکتیو تریدز» نیز گفت: «فضای مثبت موجود در بازار‌های بورس، موجب بالا کشیدن بهای نفت شده است.»

ادامه کاهش محدودیت‌های قرنطینه‌ای در اروپا و برخی ایالت‌های آمریکا بی آنکه افزایش موارد ابتلا به «کووید-۱۹» در این کشور‌ها دیده شود و آزمایش‌های جدید زیست فناوری آمریکا در جهت پیدا کردن واکسن برای این بیماری، موجب خوش بینی سرمایه گذاران شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه