English

پیش‌بینی کاهش تولید نفت غیراوپک/ کاهش بیش از ۴ میلیون بشکه در روز

اگر تعداد چاه‌های حوضه پرمین 50% تا جولای کم شود، 3.5 میلیون بشکه از مایعات نفتی تا پایان 2021 کاهش خواهد یافت، بنابراین کاهش تولید نفت غیراوپک بیش از 4 میلیون بشکه در روز خواهد بود.

پیش‌بینی کاهش تولید نفت غیراوپک/ کاهش بیش از 4 میلیون بشکه در روز

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از فوربز، قرارداد تاریخی اوپک و متحدانش در هفته گذشته شرایط بازار نفت را در کوتاه‌ مدت تغییر داد. 10 میلیون بشکه در روز کاهش تولید از ماه مه بسیار زیاد و معادل 10 درصد عرضه جهانی نفت است، این کاهش تولید ضروری است. کاهش تولید ضربه‌ای را که تعطیلی‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا به تقاضای نفت زده تا حدی جبران می‌کند.

مهندسین اصلی این کاهش تولید یعنی عربستان و روسیه یک جنگ قیمت را در ماه مارس آغاز کردند. هر دوی آنها یک استراتژی بلندمدت برای توقف سرمایه‌گذاری‌های گران در تولید غیراوپک و افزایش سهم بازار برای خودشان داشتند.

قبل از اجلاس اوپک و متحدانش، تخمین زده می‌شد عرضه نفت غیراوپک 3.5 میلیون بشکه در روز به‌خاطر کاهش سرمایه‌گذاری تا پایان 2021 پایین بیاید. حدود یک میلیون بشکه در روز از این کاهش تولید مربوط به نفت گران‌ قیمت‌ تر خارج از آمریکا مثل کانادا (0.3 میلیون بشکه در روز و ماسه نفت‌دار)، آمریکای لاتین (0.2 میلیون بشکه در روز نفت کلمبیا و مکزیک و نفت آرژانتین) و آسیا (0.2 میلیون بشکه در روز نفت هند، مالزی، اندونزی و چین) می‌شود.

بیشتر کاهش تولیدی که انتظار می‌رود از 48 ایالت پایینی آمریکا خواهد بود یعنی جایی که تولید واکنش تندتری نسبت به تغییر قیمت دارد. پیش‌ بینی می‌ شود تولید در 48 ایالت پایینی آمریکا 2.6 میلیون بشکه در روز کمتر از حدی باشد که قبل از سقوط قیمت تا پایان 2021 پیش‌بینی می‌شد، 2.1 میلیون بشکه در روز نفت خام و میعانات گازی و 0.5 میلیون بشکه در روز مایعات گاز طبیعی. تحلیلگران عقیده دارند اپراتورها در پاسخ به کاهش قیمت نفت، بیش از 100 چاه را در حوزه پرمین تا پایان ماه مه می‌بندند و این تعداد تا پایان ژوئن به بیش از 200 چاه می‌رسد یعنی حدود 25 درصد.

واقعیت از این هم دردناک‌تر است، اپراتورها بودجه‌های سرمایه‌ای را در این 48 ایالت آمریکا 50 درصد کم کرده‌اند. چاه‌ های نفت بسیار سریع‌تر از 2015 تعطیل می‌شوند. تعداد چاههای حوزه پرمین 90 حلقه کم شده است و این تعداد روزانه بیشتر می‌شود، به این ترتیب، عرضه نفت از این ایالت‌ها بیشتر از پیش‌بینی‌های قبلی پایین می‌آید. اگر تعداد چاه‌های حوضه پرمین 50% تا جولای کم شود، 3.5 میلیون بشکه از مایعات نفتی تا پایان 2021 کاهش خواهد یافت، بنابراین کاهش تولید نفت غیراوپک بیش از 4 میلیون بشکه در روز خواهد بود.

قیمت نفت یکی از عواملی است که آینده نفت آمریکا را تعیین می‌ کند، عامل بعدی شرایط مالی شرکت‌های نفت است، در زمان حاضر اولویت همه آنها فقط بقاست که بسیاری از آنها نمی‌توانند [آن را حفظ کنند].

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه