English

حمید رضا محمد حسینی خبر داد؛

تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون تن کالای نفتی و غیر نفتی

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر از تخلیه و بارگیری یک میلیون و 923 هزار و 137 تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید باهنر و بنادر شرق خبر داد.

تخلیه و بارگیری بیش از یک میلیون تن کالای نفتی و غیر نفتی

به گزارش خبرگزاری موج هرمزگان، حمید رضا محمد حسینی  مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر با اشاره به عملکرد یازده ماهه سال جاری اظهار کرد: طی این مدت در مجموع یک میلیون و 923 هزار و 137 تن انواع  کالای نفتی و غیرنفتی در بندر شهید باهنر و بنادر شرق استان تخلیه و بارگیری شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد 23 درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: در مدت زمان یاد شده میزان 961 هزار و 634 تن کالای غیرنفتی و 93هزار و 616 تن کالای نفتی از این بنادر صادر شده که در بخش غیرنفتی 16 درصد و نفتی نیز 147 درصد رشد به ثبت رسیده است.

محمد حسینی خاطر نشان کرد: 44 هزار و 598 تن کالای غیر نفتی از بنادر یاد شده  به کشورهای حوزه خلیج فارس طی یازده ماه  سال 98 صادر شده که نسبت به سال گذشته رشد 9 درصدی را در مواد غیرنفتی شاهد می باشیم.

این مقام مسئول به میزان سفرهای دریایی نیز طی مدت یاد شده  اشاره کرد و افزود: 3 میلیون و 473 هزار و 921 نفر مسافر از بنادر شهید باهنر، شهید حقانی و هرمز جابجا شده اند که در این حوزه آمارها رشد 6 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر ضمن اشاره به آخرین آمار سفرهای دریایی به مقصد کشورهای حاشیه خلیج فارس گفت: طی یازده ماه امسال تعداد 54 هزار و 263 نفر مسافر در مسیرهای دریایی بین بندر شهید باهنر و کشورهای حوزه خلیج فارس جابجا شده است.

محمد حسینی  در پایان حمل و نقل کالارا به وسیله کانتینر یکی از موارد مهم در دستور کار برشمرد و گفت: طی یازدهم ماهه سال جاری مجموعا 27 هزار و 469 TEU کانتینر در بندر شهید باهنر جابجا شده است.

لازم به ذکر است، محصولات کشاورزی، مواد شیمیایی، معدنی، پروتئینی و ساختمانی از جمله کالاهای است که از طریق بنادر شرق استان به کشورهای هدف صادر می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه