English

انتقاد فعالان بخش خصوصی از دستورالعمل های مالیاتی

در جلسه اتاق بازرگانی ایران با رئیس سازمان امور مالیاتی بر دستورالعمل های مالیاتی انتقاد کردند و گفتند در شرایط کنونی بخش دولتی باید همچون بخش خصوصی مالیات بپردازد و مشکلات ارزی برای تولید کننده ها رفع شود.

انتقاد فعالان بخش خصوصی از دستورالعمل های مالیاتی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در نشست غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی ایران و امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی به مشکلات مالیاتی کشور پرداخته شد.

رئیس کمیسیون حقوقی اتاق بازرگانی ایران در این نشست با انتقاد به اینکه قاضی جلسات حل اختلاف امور مالیاتی توسط سازمان امور مالیاتی انتخاب می شود، گفت: قاضی نماینده سازمان امور مالیاتی رئیس جلسه است و از طرف دیگر دو کارشناس دیگر نیز در جلساتی اظهار نظر نمی کنند.

احمد آتش هوش با بیان اینکه قاضی نماینده سازمان امور مالیاتی تسلطی بر قانون مالیاتی ندارد، افزود: در واقع باید هیات های بررسی شکایت های مالیاتی باید از سوی گروهی بی طرف رسیدگی شود.

همچنین رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران در این نشست با اشاره به اینکه ظرفیت های صادراتی متاثر از قوانین و دستورالعمل شده است، گفت: تاکنون قیمت های پایه کالا دو یا سه برابر گرانتر از قیمت واقعی تعیین شده، همچنین به واردکننده ها ارز را ده درصد قیمت پایین تر داده می شود و همین مسئله باعث شده آنها کالا را از صادرکننده نخرند.

شریفی با بیان اینکه برای افرادی که ارز را به موقع و کامل به سامانه نیما تحویل داده اند باید مشمول معافیت مالیاتی شوند، افزود: در شرایط کنونی اقتصاد کشور تحت تاثیر تحریم ها، محدودیت مبادله بانکی و...است، از این رو نباید قوانین و دستورالعمل ها به اقتصادی کشور آسیب وارد کند.

افشار عضو انجمن شرکت های مهندسی ساخت در این نشست با اشاره به اینکه تعریف تولیدکننده در بخش نامه ها درست نیست و تنها به تولیدکننده کالا اشاره دارد در حالی که باید بخش خدمات نیز درنظر گرفته شود، اظهار کرد :  همچنین ماده 14 قانون ساخت توسط سازمان تامین اجتماعی اجرا نشد اما کارشناسان مالیاتی این قانون را در نظر می گیرند و این موضوع باعث می شود که خسارت به بار می آورد،  در حالی که طبق ماده 14 بیمه کارکنان  باید براساس تعداد کارکن واقعی در نظر گرفته شود.  

همچنین جمشید نفر رئیس کمیسیون صادرات اتاق بازرگانی ایران با تاکید بر اینکه شرایط امروز اقتصاد ایران از ابتدای انقلاب تاکنون وجود و تشنه که نوک پیکان آن صادرکننده ها هستند، گفت: در حال حاضر تولیدکننده ها حتی نمی توانند با نرخ آزاد ارز را دریافت کنند و بعد انتظار دارند که ارز صادراتی با قیمتی پایین تر مبادله شود.

فرد با بیان اینکه اگر بخش دولتی به اندازه ده درصد بخش خصوصی واقعی مالیات پرداخت کنند بسیاری از مشکلات را نخواهیم داشت، تصریح کرد: بریان کوبین ورزشکار آمریکایی که به تازگی فوت شده به تنهایی 500 میلیون دلار مالیات پرداخت کرده که نشان دهنده فرهنگ مالیاتی است که آمریکا ایجاد کرده است.

همچنین ابراهیم جمیلی رئیس خانه اقتصاد با انتقاد به عملکرد سازمان مالیاتی گفت:  چطور ممکن است که ممیزهای مالیاتی میزان مالیات ارزش افزوده را در سال های مختلف ثابت در نظر گرفته اند و تنها غریب را تغییر داده اند، چطور ممکن است که یک فعال اقتصادی در سال های متوالی یک روند ثابت در کسب و کار خود داشته باشد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه