English

سعید رسولی در گفتگو با خبرگزاری موج خبر داد؛

آمادگی شرکت ذوب آهن اصفهان برای تامین ۴۰ هزار تن ریل مورد نیاز راه آهن

مدیرعامل راه آهن گفت: در حال حاضر یک قراردادی با شرکت ذوب آهن اصفهان برای تامین 40 هزار تن ریل داریم که تاکنون 3 هزار تن آن تحویل شده است، طبق مذاکراتی که برای این قرارداد قبلا انجام شده بود قرار بود این 40 هزار تن در مدت 4 ماه تحویل شود، اما شرایط مهیا نبود در آن زمان که در حال حاضر شرکت ذوب آهن اعلام کرده آمادگی تامین کامل 40 هزار ریل را دارد.

آمادگی شرکت ذوب آهن اصفهان برای تامین 40 هزار تن ریل مورد نیاز راه آهن

مدیرعامل راه آهن در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه توافقات خوبی با شرکت ذوب آهن در زمینه ریل هفته گذشته داشته اند، گفت: برنامه ما این است که هفته آینده توافقات هفته گذشته با شرکت ذوب آهن اصفهان را جمع بندی کنیم، به طور کلی شرکت راه آهن در قبال خریدهایی که از شرکت ذوب آهن دارد وجه پرداخت می‌کند و نسبت به خدماتی که به شرکت ذوب آهن ارائه دهیم وجه آن را دریافت می کنیم، به طور کلی موضوع تهاتر و ... سازوکار ویژه ای در قانون دارد که در قرارداد با ذوب آهن طبق این الگو عمل نخواهیم کرد.

سعید رسولی با بیان اینکه قراردادهای با شرکت های فولادی و سنگ آهنی داریم، افزود: در شرایط کنونی رسالت ما حمایت از تولید داخلی است، از این رو در زمینه ارائه خدمات حمل و نقل به شرکت های فولادی کمک می کنیم، همچین به طور ویژه با خرید محصولات شرکت ذوب آهن اصفهان از تولید داخلی حمایت خواهیم کرد، در واقع در مجموع به دنبال کمک به شرکت ها برای کاهش قیمت تمام شده محصولات آن‌ها هستیم.

او با تاکید بر اینکه ریل های که در مسیر های اصلی مستعمل می شوند و برای قطارهای با سرعت بالا یا مسیرهای پرتردد قابل استفاده نیست در بازسازی ها تعویض می شوند، اظهار کرد: از ابتدای امسال استفاده از ریل های مستعمل در خطوط اصلی راه آهن ممنوعه شده است و این نوع ریل ها در مسیرهای فرعی بکار گرفته می شود تا زمینه اتصال مسیر کارخانه ها به شبکه اصلی راه آهن فراهم شود.

مدیرعامل راه آهن با تاکید بر اینکه بخش عمده ای از نیاز ریل کشور در پروژه های جدید بکار می رود، گفت: به طور قطع نیاز ریلی کشور به میزان فعالسازی پروژه ها بستگی دارد، برای نمونه اتصال رشد به شبکه ریلی و بستان‌آباد به پایان رسیده که باید به سرعت پروژه جدید آغاز شود که بر مبنای این فعالیت ها نیاز ریلی کشور پیوسته خواهد بود.

رسولی با بیان اینکه آمار دقیقی درباره نیاز ریلی کشور وجود ندارد تصریح کرد: در حال حاضر یک قراردادی با شرکت ذوب آهن اصفهان برای تامین 40 هزار تن ریل داریم که تاکنون 3 هزار تن آن تحویل شده است، طبق مذاکراتی که برای این قرارداد قبلا انجام شده، قرار بود این 40 هزار تن در مدت 4 ماه تحویل شود، اما شرایط مهیا نبود در آن زمان که در حال حاضر شرکت ذوب آهن اعلام کرده آمادگی تامین کامل 40 هزار ریل را دارد.

مدیرعامل راه آهن در حال حاضر استانداردهای تولید ریل در شرکت ذوب آهن اصفهان پاس شده است، اظهار کرد: در حال حاضر سرعت تولید و انبارش ریل در شرکت ذوب آهن اصفهان افزایش یافته است، به همین دلیل زمینه برای افزایش تحویل ریل فراهم شده است.

او درباره قیمت تولید ریل در کشور نیز اظهار کرد: تغییرات قیمت ارز در کشور در سال های اخیر روی تولید تمام محصولات تاثیر گذاشته و تنها موضوع ریل نیست، از این رو باید شرایط فراهم شود که تولید محصولات در بازار رقابت پذیری لازم را داشته باشد تا در دوره بلندمدت پایداری تولید محقق شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در یک سال گذشته شرکت ذوب آهن اصفهان چند قرارداد با شرکت های دولتی و خصوصی برای تحویل ریل داشته که شامل قرارداد 15 هزار تنی، قرارداد 13 هزار تنی و قرارداد 9 هزار تنی بوده و توافقاتی را با شرکت متروی اصفهان و شرکت بهره برداری متروی تهران انجام داده است تا بخشی از نیاز ریلی این شرکت ها را نیز داشته باشد. در حال حاضر بر مبنای سخنان منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان این شرکت آمادگی تولید 10 هزار تن ریل در ماه را دارد، اما در شرایط کنونی تولید ریل این کشور بر مبنای سفارش هاست و اگر تقاضا برای این محصول افزایش یابد امکان افزایش تولید ماهانه تا 20 هزار تن نیز دارند. همچنین در مورد ویژگی محصولات تولیدی این شرکت ریل 36 متری تولید می شود و مسئولان این شرکت اعلام کرده اند در صورتی که تقاضا از سوی وزارت راه و شهرسازی برای ریل 72 متری وجود داشته باشد بستر تولید این نوع ریل در شرکت ذوب آهن اصفهان نیز فراهم می شود. در واقع محصولات تولیدی شرکت ذوب آهن برای قطارهای تا سرعت 250 کیلومتر در ساعت قابل استفاده است و قطارهای که در کشور بکار می‌روند نیز سرعتی بیش از این ندارد و مسئولان ذوب آهن تاکید کرده اند در صورتی که قطارهای با سرعتی بالاتر از 250 کیلومتر در ساعت در کشور فعال شوند این شرکت ریل های مخصوص قطارهای با سرعت بالاتر را فراهم می‌کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه