English

واردات ۲ میلیارد دلاری صنعت در سال گذشته

معاون پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در سال گذشته 43 میلیارد دلار واردات کرده ایم که 10 میلیارد دلار آن مربوط به بخش صنعت است که 2 میلیارد و 800 میلیون دلار آن مربوط به قطعات خودرو است.

واردات 2 میلیارد دلاری صنعت در سال گذشته

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، دومین جشنواره ایده های ارزش آفرین اینوماین صبح امروز با حضور مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت در ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اینکه رابطه بین صنعت و دانشگاه طبیعی است زیرا صنعتگران تربیت شده دانشگاه ها هستند، گفت: در حال حاضر باید از رابطه صنعت و دانشگاه عبور کنیم و تبدیل به مشارکت شود و تاکنون شکل نگرفته است و این مشارکت شکل نمی گیرد مگر اینکه نیاز تعریف شود.

قبادیان با بیان اینکه باید زیرساخت های لازم ایجاد می شود که در معاونت پژوهش وزارت صنعت این پلتفرم شکل گرفته است، اظهار کرد: بیش از هزار سال است که بزرگان ایران درباره تفکر و پژوهش سخن گفته اند، امروز خیلی کشورها هستند که سابقه تاریخی چندانی ندارند اما ما با تاریخ هزار ساله هنوز دنبال رو فناوری کشورهای دیگر هستیم، حال سوال این است که چرا این اتفاق باید بیفتد و چرا صنعت و دانشگاه ها با هم همکاری ندارند؟

او با تاکید بر اینکه با این نرخ دلار نمی صرفد صنعتگران فناوری از خارج وارد کنند، گفت: در سال گذشته 43 میلیارد دلار واردات کرده ایم که 10 میلیارد دلار آن مربوط به بخش صنعت است که 2 میلیارد و 800 میلیون دلار آن مربوط به قطعات خودرو است.

او افزود: یکی از طرح های ما تاپ هست که از ابتدای سال تاکنون 8 هزار واحد صنعتی در سامانه تاپ نزدیک به 4 هزار پروژه تعریف کرده اند در همین راستا می توان گفت دوران طلایی همکاری صنعت و دانشگاه شکل گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه