English

غلامحسین شافعی؛

اصلاح قانون بانکی به دلیل انتخابات پیش رو است

غلامحسین شافعی با تاکید بر اینکه در بانکداری اسلامی این سوال مطرح است چقدر آسیب شناسی شده است: در شرایط کنونی اقتصاد کشور بسیار آسیب پذیر است و به نظر می رسد مطرح شدن این قانون به دلیل انتخابات پیش رو است، از این رو از نمایندگان مجلس تقاضا می شود نسبت به این موضوع تامل کنند و در اتاق بازرگانی نیز در کمیته ویژه ای به این موضوع رسیدگی کنند.

اصلاح قانون بانکی به دلیل انتخابات پیش رو است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رئیس اتاق بازرگانی ایران در نشست با هیات نمایندگان با اشاره به اینکه تا جامعه باور نداشته باشد که حاکمیت دنبال حل و فصل مشکلات است هیچگونه همکاری بین دولت و ملت شکل نمی گیرد، گفت: در حال حاضر تحریم ها به دنبال از هم گسیختن روابط بین مردم و دولت است، از این رو اتاق بازرگانی به عنوان مشاور سه قوه پیشنهاد می کند زمینه همکاری را فراهم کنند.

غلامحسین شافعی با نگاهی به سیل اخیر سیستان و بلوچستان افزود: مردم سیستان که داغ نداری تاریخی بر سینه دارند و طوفان همواره زندگی آنها را درنوردیده است و سرزمینی که به جای هر گیاهی خار سیاهی و به جای هر جانداری مار سیاهی وجود دارد نیازمند توجه است. از این فردا با حضور وزیر آموزش وپرورش عازم این استان هستیم و از بخش خصوصی طلب کمک دارم.

او با نگاهی به موضوع قانون بانکداری اسلامی، تصریح کرد: نمی توانیم الان بگویم که بانکداری کشور اسلامی نیست یا اینکه کاملا اجرا می شود، در واقع قوانین بانکی هم از سوی شورای نگهبان از نظر فقهی قوانین موجود را در زمان تصویب بررسی کرده اند و هم مراجع عظام آنها را تایید کرده اند. از این به دولت پیشنهاد می کنیم که دولت برای هرگونه تغییر در قوانین نظر فعالان بخش خصوصی را جویا شود. همان طور که پیش از این نیز کارشناسان استقلال بانک مرکزی را ضروری عنوان کرده اند. البته باید توجه داشت بدون استقلال سخت افزاری استقلال نرم افزاری محقق نمی شود.

شافعی با تاکید بر اینکه قوانین و مقررات بانکی در کنار سایر طرح ها همچون آمایش سرزمین و...انجام شود، تصریح کرد: در شرایط کنونی اقتصاد ایران با هیچکدام از نظام های مالی موجود هماهنگی ندارد. 

او با تاکید بر اینکه چرا نهادهای نظامی باید به دنبال بانکداری باشند، اظهار کرد: چرا مشکلات برخی موسسات مالی از جیب مردم پرداخت شود.

شافعی با تاکید بر اینکه در بانکداری اسلامی این سوال مطرح است چقدر آسیب شناسی شده است: در شرایط کنونی اقتصاد کشور بسیار آسیب پذیر است و به نظر می رسد مطرح شدن این قانون به دلیل انتخابات پیش رو است، از این رو از نمایندگان مجلس تقاضا می شود نسبت به این موضوع تامل کنند و در اتاق بازرگانی نیز در کمیته ویژه ای به این موضوع رسیدگی کنند. 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه