English

معاون وزیر نیرو خبر داد:

انجام مطالعات برای استفاده از آب دریا در ۱۷ استان کشور

معاون وزیر نیرو گفت: برای استفاده از آب دریا و تخصیص آن به ۱۷ استان کشور مطالعاتی انجام داده ایم.

انجام مطالعات برای استفاده از آب دریا در ۱۷ استان کشور

به گزارش خبرگزاری موج، قاسم تقی خامسی زاده اظهار داشت: برای استفاده از آب دریا مطالعاتی انجام داده ایم و به ۱۷ استان به ویژه برای صنعت می توانیم آب دریا تخصیص دهیم که ازجمله این استان ها اصفهان است.

وی با بیان اینکه وزارت نیرو مسئولیت تامین آب پایدار و مطمئن شرب مردم ایران را به عهده دارد، گفت: برای وزارت نیرو هیچ نقطه کشور تفاوتی ندارد، هم اکنون  به ۷ میلیون نفر در روستاها آبرسانی شده که عدد قابل توجهی است و در شهرها هم کارهای بزرگی در زمینه تامین آب شرب پایدار  صورت گرفته است.

تقی زاده خامسی با اشاره به اینکه در کل کشور ۴۶۰ هزار کیلومتر خط انتقال آب داریم، افزود: ۶۶ هزار کیلومتر خط جمع آوری فاضلاب داریم، همچنین تصفیه خانه های آب از ۲۷ به ۲۵۰ مورد رسیده و تصفیه خانه های فاضلاب از ۴ به ۲۴۰ مورد رسیده است.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه نگهداری این تاسیسات هزینه و اعتبار زیادی نیاز دارد امروز در اصفهان رویداد بسیار بزرگی برگزار شد، به طوری که مهارت در نگهداری این تاسیسات و تجهیزات در قالب یک لیگ کشوری برگزار شد که ۳ هزار نفر شرکت کردند و نتیجه آن شد  امروز ۳۰۰ نفر درمسابقات  مهارت نگهداری و تعمیر مهندسی آب و فاضلاب با کمترین زمان و با کیفیت ترین زمان برگزار شود.

وی با اشاره به اینکه ۱۰ هزار روستا هنوز آب پایدار ندارند که مسئولیت آن به عهده وزارت نیرو است، گفت: براساس آنچه که مصوبه قانونی دارد  دنبال می کنیم  تا در وزارت نیرو کار آبرسانی  پایدارشرب را انجام می دهیم.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه یک سال پیش و در دوره ای که کم آبی در کشور بود کارگروه ملی سازگاری با کم آبی تشکیل شد و تمام منابع و مصارف را از استان ها خواسته ایم، تصریح کرد: این موضوع در کمیته ای بررسی می شود که رئیس آن سازمان برنامه و بودجه است و بر اساس منابع و مصارف اقدامات لازم را انجام می دهیم.

وی با بیان اینکه برای تامین آب سه منبع آب سطحی، زیرزمینی و آب دریا را داریم، تصریح کرد: وضع آب زیرزمینی و دریا بسیار بد و فاجعه آمیز است، در عین حال که سطح آب زیرزمینی به قدری پایین رفته که حداقل ده سال پرآبی برای جبران آن نیاز است، و در مورد آب های سطحی هم به همین صورت است.

تقی زاده خامسی با بیان اینکه زمانی پشت سد زاینده رود یک و نیم میلیارد مترمکعب آب بوده که الان به یک میلیارد رسیده است، گفت: جمعیت اصفهان طی این مدت چندین برابر شده و سطح زیر کشت به طور غیرمترقبه ای زیاد شده است، به طوری که زمانی ۳۰ میلیون مترمکعب آب نیاز داشتید ولی الان ۳۵۰ میلیون مترمکعب هم هنوز کافی نیست.

معاون آب و آبفای وزیر نیرو از آب به عنوان موضوع ملی یاد کرد و افزود: برای استفاده از آب دریا مطالعاتی کرده ایم و به ۱۷ استان به ویژه برای صنعت می توانیم آب دریا تخصیص دهیم که ازجمله این استان ها اصفهان است. هم اکنون درحال انجام مطالعات و اقداماتی هستیم تا به عنوان استان صنعتی بتوانید از آب دریا هم استفاده کنید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه