English

موج گزارش می دهد؛

ثمره استراتژی همراه اول در سال ۹۸

با توسعه شبکه ارتباطی کشور در مناطق مختلف و دستیابی همراه اول به 86.42 درصد از پوشش جاده های اصلی، فرعی و ریلی کشور توانسته بیشترین ضریب نفوذ از بازار اپراتورها را در اختیار بگیرد و این اقدام نشان می دهد که استراتژی همراه اول در حال به ثمر نشستن است.

ثمره استراتژی همراه اول در سال 98

به گزارش خبرنگار خبرگزار موج، هر چند ماه یک‌بار سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور گزارشی از بخش ICT منتشر می‌کند که در آن خدمات ارتباطی مختلف اپراتورها مورد ارزیابی قرار می‌گیرد،  در جدیدترین گزارش آماری این سازمان به وضعیت حوزه «تلفن همراه» از نظر شاخص‌های کلیدی همچون «تعداد مشترکان»، «ضریب نفوذ» و «سهم بازار» اپراتورهای تلفن همراه پرداخته شده است.

بر اساس آمارها تا پایان سه ماهه دوم سال جاری تعداد مشترکین تلفن همراه از 116 میلیون فراتر رفته که بر مبنای آن ضریب نفوذ آن در کشور به مرز 140 درصد رسیده و در این آمار همراه اول با در اختیار داشتن بیش از نیمی از بازار ارتباطات سیار ایران جایگاه نخست را از آن خود کرده است و به دنبال آن ایرانسل و رایتل به ترتیب در جایگاه های بعدی قرار دارند.

این آمار نشان می دهد که همراه اول به ضریب نفوذ 74.31 درصد رسیده و بیشترین سهم را از بازار اپراتور اول از آن خود کرده است، در واقع این اپراتور توانسته ظرف سه ماهه تابستان سال جاری 943 هزار و 142 مشترک جدید جذب شبکه کند، در حالی که اپراتورهای دیگر نتوانسته اند به چنین موفقیتی دست پیدا کنند و حتی اپراتورهای کوچکتر با ریزش بالای مشترک روبرو شده. بنابراین مشخص است که همراه اول علاوه بر حفظ مشترکین خود، توانسته 810 هزار و 912 مشترک جدید جذب شبکه خود کند که این موضوع مرهون خدمات آنتن دهی و ارائه بسته های اینترنتی کاربردی است.

همچنین با توجه به اینکه ارائه خدمات در پهنه کشور به عنوان یک مزیت مورد توجه کاربران است همراه اول با توسعه پوشش آنتن دهی خود در اجرای این مقوله موفق بوده است، بر مبنای همین موضوع رگولاتوری نیز در گزارش خود آورده است که همراه اول86.42 درصد از پوشش جاده های اصلی، فرعی و ریلی کشور را به خوبی انجام داده است که در میان اپراتورهای کشور بیشترین عملکرد را داشته است. این داده ها به دلیل افزایش تعداد روستاهای دارای ارتباط و تعداد روستاهای دارای تلفن خانگی  اهمیت ویژه ای پیدا کرده و نشان می دهد که مشترکین جدیدی در حال اضافه شدن هستند و توسعه آنتن دهی جذب مخاطبان را به همراه دارند، همین موضوع رقابت بین اپراتورها برای را بیشتر کرده است. بنابراین باید توجه داشت که سهم بازار هر یک از اپراتورها متناسب به عملکرد دوره ای آن هاست و می تواند نسبت به ارائه خدمات دستخوش تغییر قرار بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه