English

اردشیر دادرس در گفتگو با خبرگزاری موج ؛

افزایش مصرف ۲ میلیون متر مکعب سی ان جی در روز

رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی ان جی گفت:مصرف سی ان جی به 22 میلیون متر مکعب رسیده و در فاز اول ممکن است به 25 میلیون متر مکعب یا سی میلیون لیتر نیز برسد که بخشی از این اقدامات متاثر از سیاست دوگانه‌سوز کردن خودروها است.

افزایش مصرف 2 میلیون متر مکعب سی ان جی در روز

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی سی ان جی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه فضای روانی ناشی از اجرای طرح بنزین تا یک ماه آینده روی انواع مصرف سوخت تاثیر خواهد گذاشت، گفت: در حال حاضر سی ان جی در کشور 20 درصد افزایش مصرف داشته، ولی ادامه روند افزایش مصرف آن در سه ماه آینده مشخص می شود، چراکه بخشی از این افزایش مصرف تحت تاثیر فضای روانی ناشی از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین است.

اردشیر دادرس با بیان اینکه  شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی، تعزیرات و سازمان حمایت قیمت فروش انواع سوخت را در بازار باید نظارت کنند، افزود: در شرایطی که میزان تقاضا بالا می رود عرضه به شکل های مختلف انجام می شود و ممکن است تخلفاتی نیز صورت بگیرد.

او با تاکید بر اینکه میزان مصرف سی ان جی در کشور 2 میلیون متر مکعب در روز افزایش یافته ، اظهار کرد: الان مصرف سی ان جی به 22 میلیون متر مکعب رسیده و در فاز اول ممکن است  به 25 میلیون متر مکعب یا سی میلیون لیتر نیز برسد که بخشی از این اقدامات متاثر از سیاست دوگانه‌سوز کردن خودروها است.

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی سی ان جی با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی 60 درصد ظرفیت جایگاه‌های سی ان جی کشور استفاده می‌شود، گفت: این قابلیت در بخش سی ان جی کشور وجود که متناسب با ظرفیت جایگاه‌های سوخت میزان سوخت‌گیری با سی ان جی افزایش یابد.

دادرس با اشاره به اینکه در حال حاضر در کلان‌شهر به همان میزان جایگاه نصب شده امکان سوخت‌رسانی در بخش سی ان جی وجود دارد، اظهار کرد: با توجه به روند افزایش خودروهای دوگانه‌سوز باید تعداد جایگاه‌های سوخت سی ان جی نیز در شهرستان ها افزایش پیدا کند.

رئیس هیات‌مدیره انجمن صنفی سی ان جی درباره استانداردهای جایگاه‌های سی ان جی به نسبت تعداد خودروها، گفت: به تعداد هر هزار خودرو باید یک جایگاه سی ان جی داشته باشیم که در مجموع برای خودروهای کشورمان بدون در نظر گرفتن آمایش جغرافیایی این تعداد رعایت شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، پس از اجرای طرح سهمیه بندی بنزین اظهار نظرهای زیادی درباره اثر این طرح بر کاهش مصرف بنزین در کشور بود و برخی از مسئولان همچون رئیس سازمان برنامه و بودجه از کاهش 6 میلیون لیتری مصرف بنزین در روز شده بود، اما مسئولانی دیگری در ناجا و ... معتقد بودند این طرح در کاهش مصرف بنزنی تاثیری نداشته و همچنان مصرف این نوع سوخت در کشور نزدیک 100 میلیون لیتر در روز است، البته پس از اجرای این طرح سازمان برنامه و بودجه اعلام کرده بود روزانه 64 میلیون لیتر بنزین به صورت سهمیه‌ای مصرف می شود و نزدیک به 25 میلیون لیتر با نرخ آزاد به فروش می رسد. این آمار نشان می‌دهد تفاوت چندانی در کاهش میزان مصرف بنزین به وجود نیامده است و این مساله در کنار افزایش 2 میلیون متر مربع گاز سی ان جی در روز اهمیت تاثیر گذاری سهمیه بندی بنزین را زیر سوال می برد، چراکه سوختی ارزان‌تر جایگزین سوختی گران‌تر شده است و در مصرف هر دو سوخت بخشی از منابع ملی سوخت می‌شود و تفاوت چندانی وجود ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه