English

همتی:

تاثیر افزایش امروز قیمت بنزین در تورم حدود ۴ واحد درصد در سال است

رئیس کل بانک مرکزی، در صفحه اینستاگرام خود نوشت: محاسبات اداره بررسی‌های اقتصادی بانک مرکزی نشان می‌دهد که تاثیر افزایش امروز قیمت بنزین در تورم در حدود 4 واحد درصد در سال خواهد بود.

تاثیر افزایش امروز قیمت بنزین در تورم حدود 4 واحد درصد در سال است

به گزارش خبرگزاری موج،  عبدالناصر همتی ، رئیس کل بانک مرکزی،‌ در صفحه اینستاگرام خود نوشت: متوسط نرخ دلار در بازار آزاد در سه ماه گذشته با ثبات نسبی،‌معادل 11,400 تومان بوده است.

محاسبات اداره بررسی‌های اقتصادی بانک مرکزی نشان می‌دهد که تاثیر افزایش امروز قیمت بنزین در تورم در حدود 4 واحد درصد در سال خواهد بود.

در این چند روز ، تحت تاثیر انتظارات ناشی از تقاضای فصلی ارز، عوامل سیاسی و نیز اخبار افزایش قیمت بنزین ، در مقایسه با نرخ سه ماه گذشته،‌افزایش قیمت دلار در بازار آزاد حدود 3 درصد بوده است.

اگر همانطور که قبلا تاکید کردم، وضعیت مطلوب ذخایر ارزی بانک مرکزی و نیز مازاد عرضه نسبت به تقاضای ارز در بخش اسکناس و حواله را هم در نظر بگیریم، نظریه بالا بودن ریسک سرمایه گذاری در ارز همچنان پابرجا خواهد بود.

تاکید این نکته نیز ضروری است که نرخ فعلی ارز تحت تاثیربیش جهش قبلی ناشی از عوامل انتظاری و تداوم تحریم ها بوده و از پشتوانه عوامل بنیانی برخوردار نیست.

اینستاگرام همتی

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه