English

مسلم بیات؛

مشتری کیفیت در جامعه ما شناخته شده نیست

معاون کیفیت سازمان استاندارد گفت: مشکل امروز جامعه ما این است که مشتری را نمی شناسیم، برای نمونه والدین مشتری مدارس نیستند، بلکه مشتری آن صنعت و بنگاه ها هستند.

مشتری کیفیت در جامعه ما شناخته شده نیست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، معاون کیفیت سازمان استاندارد در شانزدهمین جشنواره جایزه ملی کیفیت با اشاره به اینکه امسال صدمین سال موسسه جهانی کیفیت است، گفت: تا امروز برای کیفیت تعریف مختلفی ارائه شده که در دهه 80 پنج رویکرد برای آن در نظر گرفته شد که نخست رویکرد تعالی بود که شامل درک انسان از یک محصول بود، رویکرد دوم مصرف کالا بود، رویکرد سوم مربوط به انطباق با ویژگی ها است که براساس آن کار ارزیابی نیز انجام می شود و رویکرد چهارم مربوط به محصول است که ویژگی های داشتی دارد و در نهایت رویکرد پنجم دیدگاه ارزشی است که می گوید وجهی است که مشتری ب ای خرید کالا تمایل دارد بپردازد.

مسلم بیات با بیان اینکه هر یک از این رویکردها به تنهایی نمی تواند گویای استاندارد باشد، افزود: سطح کیفیت را مشتری تعریف می کند و شامل افرادی هستند که بر اهداف سازمانی تاثیر می گذارند.

او با تاکید بر اینکه مشکل امروز جامعه ما این است که مشتری را نمی شناسیم، اظهار کرد: برای نمونه والدین مشتری مدارس نیستند، بلکه مشتری آن صنعت و بنگاه ها هستند.

بیات با تاکید بر اینکه کیفیت باید کنترل شود، تصریح کرد: این یک علم است که به ما اجازه می دهد که ویژگی ها در مرزهای مشخص هستند بنابراین در کیفیت نیاز به آگاهی داریم و مدیریت کیفیت به معنای اوج عملکرد یک سازمان در راستای تامین منافع سازمان و ذی نفعان است. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه