English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

وقتی خلاقیت در اپراتورهای تلفن همراه به قربانگاه می رود/ بازار رقابت اپراتورهای تلفن همراه اشباع شد؟

این روزها شاهد استفاده اپراتور دوم ارتباطی از طرح ها و شعارهای دست دومی به مناسبت سیزده سالگی این اپراتور هستیم که برخلاف رسالت در نظر گرفته شده برای این اپراتور، در منافات با دیجیتالی شدن یا به عبارتی هوشمند شدن است!

وقتی خلاقیت در اپراتورهای تلفن همراه به قربانگاه می رود/ بازار رقابت اپراتورهای تلفن همراه اشباع شد؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، جذب مشترکان بیشتر و به واسطه آن ارائه خدمات بیشتر نخستین اولویت اپراتورهای تلفن همراه است؛ از این رو همواره اپراتورها از ایده های مختلفی استفاده می کنند تا بتوانند رضایت بیشتری را کسب کرده و برای حفظ برتری خود به دنبال خلق ایده های جدید هستند. 

اما اخیرا یکی از اپراتورهای تلفن همراه دست به اقدامی عجیب زده که مفهوم این رسالت را با خدشه مواجه کرده و حرکت در مسیر طی شده توسط اپراتور دیگر را به جای نوآوری سرلوحه خود قرار داده است.

چندی پیش شاهد بودیم که اپراتور اول تلفن همراه به مناسبت فرارسیدن ربع قرن تجربه اش در اپراتورداری، طرح اینترنت 25 گیگابایتی را برای تکریم مشترکانش ارائه کرد و چیزی نگذشت که ایرانسل هم به تبعیت از این طرح تشویقی، دقیقا در موعد فرارسیدن سالروز 13 سالگی اش، طرح 13 گیگابایت اینترنت را دقیقا با همان مدل محاسباتی بسته کپی برداری شده، به مشترکان اپراتور دوم ارائه کرد.

طبیعی است که ظهور و بروز شبکه های اجتماعی و افزایش مشارکت مردم در تولید و نظارت محتوا، کپی برداری از الگوهای موفق را به سرعت نمایان می کند و الگوبردارها را یا در ورطه شکست قرار می دهد یا جایگاهی برای رقابت با شرکت های پیشرو و نوآور در آن صنعت را به دنباله روها نخواهد داد.

همچنین در مراسم یاد شده مدیرعامل این شرکت اعلام کرد: «ایرانسل در حال حرکت به سوی "اپراتور دیجیتال" است و با توجه به گستره مخاطبان ایرانسل، برنامه‌های متنوعی در نظر داریم که امیدواریم بتوانیم آنها را به نتیجه برسانیم.»

این در حالیست که سال گذشته همراه اول در طول برگزاری نمایشگاه تلکام و با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از برنامه راهبردی ۵ ساله آتی خود با  عنوان ماموریت «تحقق رویای دیجیتال» رونمایی کرده بود.

با قرار گرفتن این دو قطعه از پازل رقابت بین اپراتورهای تلفن همراه، متوجه می شویم ظاهرا «رقابت» وارد فضای اشباع شده و این موضوع انگیزه نوآوری و خلاقیت را در بنگاهی به گستردگی اپراتور دوم ارتباطی از بین برده است.

امید می رود اپراتورهای ارتباطی با اصلاح فرآیندهای حاکم بر ساختارشان، زمینه بروز خلاقیت و نوآوری را که از لازمه های ورود به دنیای دیجیتال است را فراهم کنند و نقشه راهی خلاقانه برای ادامه مسیر خود در این فضا تدوین کنند تا در مسیر رقابت از رقیب خود جا نمانده و این رقابت باعث بروز ایده های نوآورانه تری شود تا در نهایت مشترکان از این نوآورانی ها سود برده و رضایت مشترکان به حداکثر خود برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه