English

با حضور وزیر نیرو؛

عملیات اجرایی پست برق دژکوه و چرام آغاز شد

عملیات اجرایی پست برق132 کیلوولت دژکوه و پست برق 132 کیلوولت چرام امروز با خضور وزیر نیرو آغاز شد.

عملیات اجرایی پست برق دژکوه و چرام  آغاز شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج،  پست برق 132 کیلوولت دژکوه شامل نصب یک دستگاه ترانس به ظرفیت 30مگاولت آمپر و 4 فیدر خروجی 33 کیلوولت است که با هدف افزایش ضریب اطمینان و توسعه شبکه برق جهت مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی، افزایش پایداری، کاهش محدودیت و احتمال خاموشی شبکه توزیع در منطقه ، افزایش پایداری و کاهش محدودیت های شبکه توزیع منطقه ، افزایش تعداد فیدرهای خروجی و قابلیت مانور در شبکه توزیع و جبران افت ولتاژ شبکه 33 کیلوولت منطقه به اجرا در می آید.

این طرح با سرمایه گذاری 151 میلیارد ریالی و توسط شرکت های داخلی اجرا می شود و در ساخت آن از فناوری ایرانی بهره گرفته خواهد شد.

همچنین وزیر نیرو از پروژه های در حال احداث پست برق بهمئی و خط انتقال برق 132 کیلوولت شاهد- بهمئی که در استان کهگیلویه و بویراحمد در حال اجراست، بازدید کرد.

 وزیر نیرو در این سفر که همراه مدیران صنعت برق، استاندار و نماینده مردم منطقه در مجلس صورت گرفت، بر لزوم تسریع در اجرای این پروژه ها تاکید کرد.
برپایه این گزارش ، خط انتقال برق 132 کیلوولت شاهد- بهمئی، به طول 45 کیلومتر، به صورت باندل 2 مداره در حال احداث است که در مجموع 131 دکل بزرگ فلزی خواهد داشت. وزن 131 دکل فلزی  این پروژه در کل بالغ بر 1400 تن خواهد بود که برای نگهداری پایه های دکل در مجموع 7 هزار تن بتن نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
تامین برق مطمئن و پایدار در منطقه از مهمترین اهداف احداث این خط انتقال به شمار می رود. همچنین برقدار کردن پست 132 کیلوولت بهمئی وافزایش قابلیت اطمینان و پایداری شبکه برق منطقه از دیگر دلایل اجرای این طرح مهم به شمار می رود. ارزش سرمایه گذاری این طرح بزرگ 680 میلیارد ریال است .براساس برنامه ریزی صورت گرفته، خط انتقال 132 کیلوولت بهمئی که با پیشرفت فیزیکی 52 درصد در حال اجراست،  بهار سال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
پست برق 132 کیلوولت بهمئی نیز با ظرفیت 50 مگاولت آمپرو با ارزش سرمایه گذاری 180 میلیارد ریالی، توسط شرکت های داخلی در حال انجام است. این پست برق که عملیات اجرایی آن در سال جاری آغاز شده است، به منظور افزایش ضریب اطمینان  و توسعه شبکه برق جهت مشترکان خانگی، صنعتی و کشاورزی، افزایش پایداری و کاهش محدودیت های شبکه توزیع منطقه، افزایش تعداد فیدرهای خروجی و قابلیت مانور در شبکه توزیع و جبران افت ولتاژ شبکه 33 کیلوولت بهمئی در حال اجراست. کلیه مراحل طراحی، خدمات مهندسی ، تامین تجهیزات و اجرای عملیات دو پروژه مذکورتوسط شرکت های داخلی انجام می شود.

افتتاح وعملیات اجرایی  فاز دوم

در این سفر همچنین وزیر نیرو فاز اول پست برق 132 کیلوولت چرام افتتاح وعملیات اجرایی  فاز دوم این پست و خط برق مهم منطقه، آغاز شد.
برپایه این گزارش، فاز نخست پست برق 132 کیلوولت چرام که  عملیات اجرایی آن از سال 96 آغاز شده بود، شامل نصب یک دستگاه ترانسفورماتور 132/33 کیلوولت به ظرفیت 50 مگاولت آمپر، 1 دستگاه فیدر ورودی و 4 دستگاه فیدر خروجی بود.
فاز نخست این پروژه با سرمایه گذاری حدود 130 میلیارد ریالی ساخته شد.
برپایه این گزارش، فاز دوم این پست برق هم که امروز عملیات اجرایی آن آغاز شد، شامل نصب 2 دستگاه ترانسفورماتور 132.33 کیلوولت هر کدام به ظرفیت 50 مگاولت آمپر، 2 دستگاه فیدر ورودی و 8 دستگاه فیدر خروجی خواهد بود و همچنین خط 132 کیلو ولت بهبهان - یاسوج 400 امروز کلنکگ زنی شد و عملیات اجرایی آن آغاز شد.
افزایش ظرفیت تامین انرژی برق مورد نیاز شهرستان چرام و مناطق مجاور، افزایش پایداری و بهبود وضعیت ولتاژ منطقه و افزایش تعداد فیدرهای 33 کیلوولت  و قابلیت مانوردر  شبکه توزیع  از مهمترین اهداف اجرای این طرح به شمار می رود.
ارزش سرمایه گذاری فاز دوم این پست برق 480 میلیارد ریال براورد می شود و براساس برنامه ریزی صورت گرفته در سال 1400 مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
کلیه مراحل طراحی، خدمات مهندسی ، تامین تجهیزات و اجرای عملیات این پروژه  در فاز نخست توسط شرکت های داخلی انجام شده است و در فاز دوم نیز به طور کامل شرکت های توانمند داخلی نسبت به تکمیل آن اقدام خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه