English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

ضریب نفوذ استارت آپ ها در خدمات!/خدمات آنلاین از مشاوره تا دوخت لباس

امروز استارت آپ و سفارش آنلاین به قدری توسعه یافته که برخی فعالان حوزه استارت آپی می گویند شاید پیش از این فعالیت آنلاین در بخش های همچون پوشاک به دلیل نقش سلیقه و خلاء قانونی چالش برانگیز بود، اما امروز استارت آپ ها بیشتر نیازهای مردم را تامین می کنند.

ضریب نفوذ استارت آپ ها در خدمات!/خدمات آنلاین از مشاوره تا دوخت لباس

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری موج، در چند سال گذشته شاهد ظهور و بروز شرکت های استارت آپی بوده ایم که با تکیه بر نوآوری علاوه بر اینکه توانسته اند خدمات مناسب و ارزان قیمتی را در اختیار مردم قرار دهند، در راستای منافع عمومی همچون اشتغال زایی، کاهش ترافیک در نتیجه سفارش های آنلاین و انجام خدمات از راه دور و...عمل کرده اند، هرچند در برخی از این فعالیت ها همچون خرید پوشاک، مشاوره و... پیش از این کمی چالش وجود داشت، اما کم کم ماشینی شدن زندگی و ارائه خدمات بهتر از سوی شرکت های استارت آپی زمینه توسعه این بخش ها را نیز فراهم کرده است، تا جایی که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش بینی ایجاد بیش از 100 هزار شغل در بخش آی تی را برای سال های آتی هدف گذاری کرده است.

مدیرکل دفتر نوآوری و حمایت از سرمایه‌گذاری وزارت ارتباطات و فناوری اطلات  در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با تایید این موضوع که امروز حوزه پررونق  ICT بازار فعال را به دنبال داشته که به نوعی متاثر از شبکه های اجتماعی و اینترنت بوده است، گفت: در شرایط کنونی باید از کسب‌وکارهای جدید برای ایجاد فرصت‌های شغلی که مبنای اقتصاد جدید کشور هستند استفاده کرد، از این رو می توان تاکید کرد که توجه به سمت تقاضا و نیازهای عمومی، خدماتی و ... زمینه ورود صحیح به اکوسیستم استارت‌آپی را فراهم می کند.

حمیدرضا احمدیان با بیان اینکه وقتی کسب‌وکار شکل می‌گیرد به صورت زنجیره‌ای سایر بخش‌ را نیز فعال خواهد کرد، افزود: ارائه خدمات از طریق استارت آپ ها تحول جدیدی را در سطح جامعه به وجود آورده اند، برای نمونه شهروندان با سفارش آنلاین از وقت و هزینه خود صرفه‌جویی می کنند. از طرف دیگر حلقه بین تولیدکننده و مصرف‌کننده نزدیک شده و فرآیندهای جدیدی به صنعت اضافه می شود که علاوه بر توزیع مویرگی به میزان تقاضا و عرضه در بخش تولید نیز کمک می کند، بنابراین کسب‌وکار مبتنی بر استارت‌آپ تسهیل گری می کند و به عنوان واسط بخش تولید و مصرف با رویکرد سهولت در پارامترهای خدمت فعال خواهد بود.

او با اشاره به اینکه استارت آپ ها می توانند در تمام بخش های صنعت همچون نساجی و ... ورود کرده اند، اظهار کرد: وقتی شرکت‌های بزرگ با استارت‌آپ ها و دانش‌بنیان ها همکاری می کنند زمینه خلق دانش از طریق این شرکت‌ها استارت‌آپی مهیا  می شود. در واقع برای ورود کسب‌وکارهای جدید به کسب‌وکارهای سنتی باید با حفظ آن، بخشی از مکانیزم‌ها بهینه‌ساز و کسب‌وکارهای جدید مکمل کسب‌وکارهای صنعتی برای بهبود کیفیت و بهره‌وری هزینه باشند این موضوع نیازمند حفظ رویه قبل با بهبود فرآیند تولید است.

*موانع قانونی پیش پای استارت آپ ها

شاید یک دهه پیش کسی فکر نمی کرد بدون اینکه نیاز به مراجعه به مغازه، بتواند تمام کالاهای مورد نیاز خود را با حداقل هزینه درب خانه تحویل بگیرد، در واقع امروز دیگر تنها سفارش کالا محدود به پیتزا نیست و با ظهور شرکت های استارت آپی هر چیزی به صورت آنلاین و در کوتاه ترین زمان به شما تحویل داده می شود، البته این تمام داستان نیست و همواره سنگ اندازی های نیز پیش پای کارآفرینان آنلاین هست، گرچه برخی نیز در این مسر سواستفاده های کرده اند و باعث بروز مسکلات برای کارآفرینان واقعی شده است.

حسن باغبانیان فعال حوزه استارت آپ در گفتگو با موج ضمن اشاره به اینکه پیش از این خرید و فروش آنلاین تمام محصولات افزایش یافته بود به جز چند اقلام همچون لباس گفت: از چند سال پیش پژوهش های روی دلایل عدم خرید لباس از طریق اینترنت انجام شد که نشان داد مشتریان تمایل دارند پوشاک را لمس کنند، بنابراین فروش محصول با این روش باید از طریق جلب اعتماد مشتریان افزایش می یافت و در صورتی که محصول تحویل داده شد و مشتری نپسندید باید محصول پس گرفته شود، رویکردی که امروز در شرکت استارت آپی پوشاک مدنظر است و همین مساله رویکردهای جدید تقاضا را نشان می دهد.

او با تاکید بر اینکه همواره مشکلاتی بر سر راه فعالیت های استارت آپی وجود دارد، افزود: نبود قوانین و مقررات دقیق درباره فعالیت های استارت آپی همچون تحویل سفارش های آنلاین و...باعث موانعی شده، اما به طور کلی جامعه به سمت تقاضای آنلاین خواهند رفت تا از این طریق ضمن کاهش ترافیک و صرفه جویی در وقت مصرف کننده باعث افزایش تقاضا برای خرید های آنلاین نیز شده است، اما از آنجایی که در محصولاتی مانند لباس جنس،  طرح و مدل اهمیت دارد ضریب نفوذ استارت آپ ها در این بخش کم بود.

باغبانیان با تاکید بر اینکه استفاده از شبکه های استارتاپی را می توان علاوه بر مبادله کالا برای مشاوره و سایر خدمات نیز استفاده کرد، تصریح کرد: از این طریق نه تنها می توان هزینه را برای مصرف کننده کاهش داد، بلکه می توان در مسر جلب رضایت مشتری نیز عمل کرد، زیرا مصرف کننده امروز از طریق این شرکت ها می تواند به سرعت به تمام کارهای خود با کمترین هزینه ممکن رسیدگی کند. همچنین با بهره گیری از خدمات آنلاین فشارهای روانی ناشی از ترافیک، آلودگی و ... نیز کاهش می یابد. بنابراین منافع فعالیت های استارت آپی بیشتر برای جامعه است.

به گزارش خبرگزاری موج، شاید بیشترین دغدغه مردم در چند دهه پیش، انجام به موقع فعالیت هایشان در زمان اوج فعالیت های کاری و ... بود، اما امروز اینها دیگر دغدغه نیستند، زیرا زندگی بر بستر اینترنت شکلی دیگر به خود گرفته و نه تنها شاهد این هستیم که خدمات مهمی در این بخش به مردم عرضه می شود و خیلی ها از این طریق درآمدی کسب می کنند، البته بعضی ها در نتیجه خلاء های قانونی مشکلاتی را برای شهروندان به وجود می آوردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه