English

استفاده از امریه سربازی در شرکت های دانش بنیان محقق شد

امکان استفاده از امریه و پروژه جایگزین سربازی برای برگزیدگان آزمون استخدام بخش خصوصی فراهم شد.

استفاده از امریه سربازی در شرکت های دانش بنیان محقق شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در نشست آغاز بهره‌برداری از سامانه تامین نیروی انسانی برای شرکت‌های دانش‌بنیان ، خلاق و فناور توسط شبکه نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری اعلام شد که امکان استفاده از خدمات امریه و پروژه جایگزین سربازی برای برگزیدگان سومین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی فراهم شده است.

نشست خبری مشترک محمد مهدی جهان‌بزرگی مدیر شبکه نوآوری (tinet) معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و محمد حسین قمری دبیر شورای سیاست‌گذاری آزمون استخدام بخش خصوصی صبح امروز در کارخانه نوآوری آزادی تهران برگزار و تسهیلاتی که برای تامین نیروی انسانی برای شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و فناور از طریق شبکه نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فراهم شده است، تشریح شد.

مدیر شبکه نوآوری در این نشست با بیان اینکه این شبکه یک برنامه ملی در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری است که اصلی ترین مأموریت آن شبکه سازی در بین اعضای حاضر و فعال زیست بوم فناوری، نوآوری و کارآفرینی کشور است افزود: هدف این شبکه ارتقاء سهم اقتصاد دانش بنیان است و تمامی عناصر این زیست بوم اعم از حقیقی و حقوقی، دولتی و خصوصی را در بر می‌گیرد که تاکنون بیش از 1500 شرکت و قریب به 30 هزار نفر از خدمات شبکه بهره‌مند شده اند.

وی تصریح کرد: خدمات ما غیر از معدودی از آنها که صرفا حاکمیتی هستند مثل سربازی، اکثرا توسط بخش خصوصی ایجاد و ارائه شده است.

محمد حسین قمری موسس مجموعه رقابت‌های تخصصی فن‌آورد نیز در این نشست با اشاره به اینکه در سال رونق تولید به منظور فراهم سازی زمینه‌های تحقق بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی این مجموعه اقدام به پایه گذاری روش‌های نوین شناسایی، دسته‌بندی، مهارت‌سنجی و معرفی نیروی انسانی برای شرکت‌ها و موسسات بخش خصوصی کرده است، افزود: با تفاهم مشترک میان فن‌آورد و شبکه نوآوری، از این پس امکان بهره‌مندی برگزیدگان آزمون استخدام بخش خصوصی از تسهیلات سربازی شرکت‌های دانش‌بنیان نیز فراهم شده است و افراد واجد شرایط می‌توانند از امکان امریه سربازی و پروژه جایگزین خدمت بهره‌مند شوند.

دبیر شورای سیاستگذاری آزمون استخدام بخش خصوصی با بیان اینکه سومین دوره این آزمون امسال در 203 عنوان شغلی برای تامین نیروی انسانی در حدود 10 هزار فرصت شغلی برگزار می شود، افزود: نیروی انسانی مطلوب مهمترین سرمایه مجموعه های تولیدی کشور و نحوه تامین آن یک چالش مهم است که با بهره برداری از سامانه مشترک تامین نیروی انسانی امکان بهره‌مندی این دو مجموعه از ظرفیت های یکدیگر تسهیل و هم افزایی خوبی میان آنها ایجاد می شود.

گفتنی است مهلت ثبت نام در سومین دوره آزمون استخدام بخش خصوصی تا 14 مهر تمدید شده و علاقه مندان می توانند برای ثبت نام به وبسایت آزمون به نشانی inre.ir مراجعه کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی