English

مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامه ریزی جایگاه های سوخت کشور در گفتگو با موج مطرح کرد؛

استفاده از میتر اندازه گیری سوخت برای شناسایی هوای داخل فراورده

علی منشی گفت: میتر اندازه‌گیری سوخت به زودی در جایگاه های سوخت بکار می رود تا مانع از کم فروشی عرضه سوخت و مخلوط بودن آن با هوا شود.

استفاده از میتر اندازه گیری سوخت برای شناسایی هوای داخل فراورده

مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامه ریزی جایگاه های سوخت کشور در حاشیه افتتاح سومین نمایشگاه جایگاه های سوخت و صنایع وابسته در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در حال حاضر فضای مناسبی در این نمایشگاه برای سرمایه گذاران جایگاه‌های سوخت فراهم شده است، گفت: در سال‌های گذشته به این صنعت چندان پرداخته نشده در شرایطی که در کشور صنعتی بزرگی است.

علی منشی با بیان اینکه مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی جایگاه‌های سوخت کشور در دو سال گذشته راه‌اندازی شده است، افزود: اختراع میتر اندازه‌گیری تبخیر فرآورده‌ها برای جلوگیری کم‌فروشی از دستاوردهای سال‌های اخیر است که با توافقاتی که با شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی انجام شده بعد از طی مراحل تست در جایگاه های سوخت نصب می‌شود پیش از این میزان فرآورده‌ها به‌صورت غیردقیق اندازه‌گیری می‌شد. به‌عبارت‌دیگر امروز تانکرهای سوختی که ورد جایگاه‌ها سوخت می‌شوند، اگر به دلیل مسافت طولانی دچار تبخیر زیاد شده باشند یا درصد بالایی از هوا با فرآورده مخلوط شده باشد قابل تشخیص است، پیش‌ازاین به دلیل استفاده از دیپ های چشمی میزان تبخیر یا مخلوط بودن هوا با فرآورده ها قابل اندازه گیری نبود.

او با تاکید بر اینکه میتر اندازه‌گیری فرآورده‌ها در مسیر تست است، تصریح کرد: در حال حاضر 5 تفاهم‌نامه با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ، دانشگاه خوارزمی، دانشگاه صنعتی امیرکبیر، دانشگاه تهران و صندوق شکوفایی و نوآوری ریاست جمهوری انجام شده است تا بیشتر همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان در این صنعت فراهم شود.

مدیرعامل مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی جایگاه‌های سوخت کشور با بیان اینکه دانشگاه‌های مختلف در حاشیه سومین نمایشگاه جایگاه‌های سوخت و صنایع وابسته کارگاه‌های آموزشی برگزار می‌کنند، اظهار کرد: با همکاری دانشگاه‌های ایده‌های مربوط به صنعت جایگاه‌های سوخت مورد حمایت قرار می گیرد.

به گزارش حبرنگار خبرگزاری موجف در سال های گذشته یکی از مباحثی که همواره مورد توجه مصرف کننده های سوخت در کشور بوده است مخلوط بودن هوا با سوخت بنزین بوده، از این رو بهره گیری از فناوری و تجهیزاتی که میزان ناخالصی فراورده های سوختی را نشان دهد می تواند تخلفات این بخش را نیز کاهش دهد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه