English

افزایش سقف وام مسکن جوانان

مدیر امور طرح و برنامه بانک عامل بخش مسکن گفت: سقف تسهیلات اعطایی و مبالغ واریزی برای حساب‌های پس‌انداز جوانان افتتاحی سال ۱۳۹۸ در مناطق مختلف جغرافیایی افزایش یافت. ب

افزایش سقف وام مسکن جوانان

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد حسن مرادی مدیر امور طرح و برنامه بانک عامل بخش مسکن از افزایش سقف تسهیلات پرداختی از محل حساب‌های پس‌انداز مسکن جوانان افتتاحی سال ۱۳۹۸خبر داد و اظهار کرد: برای افتتاح‌کنندگان حساب در سال ۱۳۹۸، ضرایب لازم برای استفاده از سقف تسهیلات در پایان سال پنجم ۸.۹۷ برابر حداقل واریزی ماهیانه در شهر تهران، ۶.۵۸ برابر حداقل واریزی ماهیانه در شهرهای بزرگ و ۵.۰۲ برابر حداقل واریزی ماهیانه برای سایر شهرهاست.

وی اعلام کرد: سقف تسهیلات اعطایی و مبالغ واریزی برای حساب‌های پس‌انداز جوانان افتتاحی سال ۱۳۹۸ در مناطق مختلف جغرافیایی افزایش یافت. بر این اساس، سقف تسهیلات متعلقه براساس تقسیم بندی جغرافیای در پایان سال پنجم برای حساب‌های افتتاحی طی سال‌ جاری در شهر تهران، شهرهای بزرگ (کرج، مشهد، تبریز، اصفهان، اهواز، قم، شیراز و کرمانشاه) و سایر شهرها به ترتیب ۱۵۰۰، ۱۱۰۰ و۸۴۰ میلیون ریال و در پایان سال پانزدهم به ترتیب ۲۵۰۰، ۲۱۰۰ و ۱۸۴۰ میلیون ریال خواهد بود.

مرادی اظهار کرد: چنانچه دارنده حسابی بخواهد در پایان سال پنجم تا پانزدهم از سقف تسهیلات فوق الذکر استفاده کند باید سپرده‌گذاری خود را با مبالغی بیشتر آغازکند. برای افتتاح کنندگان حساب در سال ۱۳۹۸، ضرایب لازم برای استفاده از سقف تسهیلات در پایان سال پنجم ۸.۹۷ برابر حداقل واریزی ماهیانه در شهر تهران، ۶.۵۸ برابر حداقل واریزی ماهیانه در شهرهای بزرگ و ۵.۰۲ برابر حداقل واریزی ماهیانه برای سایر شهرهاست. همچنین، حداقل مبلغ واریزی ماهیانه برای افتتاح کنندگان حساب پس انداز مسکن جوانان در سال ۹۸ مبلغ ۵۰۰ هزار ریال است که این رقم در سال‌های بعدی تا پایان دوره ۱۵ ساله به تدریج افزایش یافته و به یک میلیون و ۶۰ هزار ریال می‌رسد.

به عنوان مثال اگر فردی قصد دارد در تهران پس از گذشت ۵ سال از افتتاح حساب، از تسهیلات ۱۵۰۰ میلیون ریالی استفاده کند، باید در سال اول به جای ماهانه ۵۰۰ هزار ریال، ۴ میلیون و ۴۸۵ هزار ریال در حساب خود سپرده‌گذاری کند.

مرادی در این باره افزود: یکی ازمزایای حساب پس اندازمسکن جوانان برنامه ای بودن حساب می باشد و این امکان را به سپرده گذار می دهد که بتواند واریزی های خود را طی ۵ تا ۱۵ سال به صورت ماهیانه یا سالیانه و یا یکجا در زمان افتتاح حساب واریز کند. از دیگر مزایای این حساب، استفاده از تسهیلات جوانان برای خریدیا احداث و تکمیل یک واحد مسکونی، جعاله و توأم با حساب صندوق پس انداز مسکن یکم، اوراق گواهی حق تقدم به صورت انفرادی و زوجین است.

وی همچنین تاکید کرد: هرکدام از سپرده گذارانی که در سال‌ جاری و قبل از صدور این بخشنامه اقدام به افتتاح حساب کرده اند باید برای اطلاع از کسری حساب و تکمیل موجودی به شعبه افتتاح کننده حساب مراجعه کنند.

گفتنی است در حال حاضر نرخ سود تسهیلات با سپرده از محل حساب پس انداز مسکن جوانان ۹ درصد وحداکثر مدت بازپرداخت این تسهیلات ۲۰ سال است که بیشترین دوره بازپرداخت اقساط در شبکه بانکی کشور است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه