English

در گفتگو با موج مطرح شد؛

علت افت شاخص بورس امروز

علی اصغر بهرامی گفت: در دو روزه گذشته شاخص های بورس از 306 هزار به 295 هزار واحد رسیده که تنها امروز 8 هزار واحد افت داشته و این ممکن است متاثر از مسائل سیاسی همچون حمله به آرامکو باشد، یا زمان سررسید اعتباری کارگزاری ها به مشتریان رسیده یا اشباع و مقاومت شاخص ها اتفاق افتاده باشد.

علت افت شاخص بورس امروز

یک کارشناس بورس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه افت بازار بورس امروز می تواند به دلایل مختلفی باشد، گفت: در دو روز گذشته شاخص های بورس از 306 هزار به 295 هزار واحد رسیده که تنها امروز 8 هزار واحد افت داشته و  این ممکن است متاثر از مسائل سیاسی همچون حمله به آرامکو باشد، یا زمان سررسید اعتباری کارگزاری ها به مشتریان رسیده یا اشباع و مقاومت شاخص ها اتفاق افتاده باشد. از طرف دیگر تا زمانی که هیجان در بازار داشته باشیم بعد از آن نوسانات جدیدی خواهیم داشت.

علی اصغر بهرامی با بیان اینکه حدود 2 درصد نقدینگی در بازار سرمایه است، افزود: می توان رشد شاخص ها در چند ماه اخیر را در نتیجه اشباع بازارهای دیگر همچون طلا، سکه و ارز بدانیم، زیرا در ماه های گذشته این بازارهای سودی برای سرمایه گذاران نداشته است.

او با تاکید بر اینکه بازار سرمایه نسبت به سایر بازارها رشد چندانی نداشته، همین موضوع جذابیت برای سرمایه گذاری ایجاد کرده است، تصریح کرد:همین رشد اندک بازار بورس نسیت به سایر بازارها باعث ایجاد جذابیت برای سرمایه گذاران شده است و این سرمایه گذاری در بازار سرمایه تا زمانی که نقدینگی در این بازار وجود داشته باشد و سهام شرکت ها به ارزش ذاتی خود برسند ادامه خواهد داشت.

بهرامی با بیان اینکه ارزش بازار سرمایه در 10 سال پیش بسیار کمتر بوده است، اظهار کرد: ارزش سهام در ده سال گذشته تاکنون 60 برابر شده، این در حالی است بازار مسکن در این مدت 15 برابر رشد داشته است. بنابراین بازدهی سرمایه در بازار سرمایه بسیار بالاتر بوده و نکته این بازار تنها در رفتار فنی است، چراکه افرادی که به صورت مقطعی به بازار وارد می شوند سود چندانی نخواهند برد، برای نمونه در سال 1394 بسیاری از افرادی که غیر علمی به این بازار وارد شده بودند از آن خارج شدند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه