English

علی رهبری؛

رمز ارزها نظارت مرکزی بر مبادلات مالی را تضعیف می کند

رئیس مرکز تجارت الکترونیک گفت: هنوز در دولت درباره رمز ارزها به جمع بندی نرسیده ایم که در مبادلات بانکی توسعه بدهیم یا خیر. البته رمز ارزها نظارت مرکزی را تضعیف می کند و نمی تواند بحران ها را شناسایی کرد.

رمز ارزها نظارت مرکزی بر مبادلات مالی را تضعیف می کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رئیس مرکز توسعه تجارت الکترونیک صبح روز یک شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن اشاره به اینکه در سه حوزه تجارت الکترونیک، توسعه زیرساخت و کاربرهای تجارت الکترونیک فعالیت داریم، گفت: دولت الکترونیک محور فعالیت توسعه تجارت الکترونیک است که از طریق سامانه ها انجام می شود.

علی رهبری با بیان اینکه 95 درصد گواهی های الکترونیکی کشور در مرکز توسعه تجارت صادر می شود، افزود: در بخش سیاست گذاری آیین نامه های تبلیغات و پلت فرم و تسهیل کسب و کارها را دنبال می کنیم و در بخش زیرساخت برون سپاری عملیات ای نماد و سیستمی کردن آن را دنبال کردیم که پایشگر هوشمند و نظارت یکپارچه نیز در این بخش انجام می شود.

او با بیان اینکه توسعه امضای الکترونیکی در سامانه ها یکی از برنامه های این مرکز در راستای اهداف دولت الکترونیک است که در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: در دولت بسیاری از اقدامات اداری از کاغذ استفاده می کند که علاوه بر مصرف کاغذ مانع از چابکی دولت می شود به همین دلیل به جمع بندی رسیدیم که تا پایان سال اسناد مالی و اداری به صورت الکترونیکی انجام خواهیم داد و هیچ سند مالی پرینت گرفته نخواهد شد و با سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات نیز هماهنگی ها انجام شده تا اسناد به صورت الکترونیکی ارسال شود، از این رو تا پایان سال مرکز تجارت الکترونیک به عنوان نخستین بخش دولت کاملا الکترونیکی خواهد شد. 

او با بیان اینکه کار گروه در دولت برای رمز ارزها تشکیل شده است، گفت: هنوز به جمع بندی نرسیده ایم که رمز ارزها را در مبادلات بانکی توسعه بدهیم یا خیر. البته به نظر من رمز ارزها نظارت مرکزی را تضعیف می کند، از این رو نمی توان بحران ها را شناسایی کرد.

رئیس مرکز تجارت الکترونیکی با بیان اینکه وقتی نظارت به صورت غیرسیستمی انجام شود احتمال خطا در آن وجود دارد، گفت:  اگر بتوانیم همه کارها از طریق پنجره واحد انجام شود و پایشگر هوشمند را توسعه دهیم و کسب و کارها بتوانند فعالیت خود را به راحتی انجام دهند جزو برنامه های است که باید تا پایان سال محقق شود.

او با بیان اینکه نظارت بر سامانه ثبتارش انجام شده است، گفت: کاربری سامانه ارتقا پیدا کرده و از دی ماه 97 تاکنون 16 فرآیند جدید اضافه شد یا محدودیت های اعمال شد تا داده ها به صورت بر خط ثبت شود و امکان مقایسه داده های اصلی و دستکاری شده وجود داشته باشد. از این شاید قبل از الکترونیکی شدن سامانه ثبتارش ده ها تخلف انجام شده و کسی مطلع نشده است.

حاتمی مدیر اجرایی نماد اعتماد الکترونیکی با بیان اینکه  شاخص های مختلفی باید مورد ارزیابی قرار بگیرد که شرکت بتواند اینماد بگیرد قانونمندی  کسب و کار است، گفت: در حال حاضر چند طرح برای برونسپاری اینماد در استان ها انجام داده ایم و از طریق سیستمی به شکایت ها مدنظر است، چراکه از سال 89 تاکنون به 19 هزار شکایت در این بخش رسیدگی شده است.

سارا جامی مدیر پدافند غیر عامل و پایشگر هوشمند با بیان اینکه حدود 180 کسب و کار، نماد الکترونیکی جلب کرده بودند شناسایی شدند، گفت: پس از اینکه کارشناس مربوطه از تخلف آگاهی پیدا کند به پلیس فتا اطلاع داده می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه