English

آذری جهرمی خبر داد؛

خروج بیش از ۱۷میلیون سیم کارت فاقد هویت از شبکه طی ۲ سال گذشته

وزیر ارتباطات گفت: با همکاری بین مرکز ملی فضای مجازی، ثبت احوال و وزارت ارتباطات، بیش از ۱۷ میلیون سیم کارت فاقد هویت در دو سال گذشته از شبکه خارج شد.

خروج بیش از 17میلیون سیم کارت فاقد هویت از شبکه طی 2 سال گذشته

به گزارش خبرگزاری موج، محمد جواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سوالی درباره علت عدم انجام وظایف قانونی وزارت ارتباطات در احراز هویت افراد در اینترنت، ساماندهی و فیلترشکن‌ها و همچنین قطع سیم کارت‌های مجعول، اظهار کرد: در دو سال گذشته با همکاری بین مرکز ملی فضای مجازی، ثبت احوال و وزارت ارتباطات، بیش از ۱۷ میلیون سیم کارت فاقد هویت از شبکه خارج شد، اما به نظر می‌رسد که از دید آقای پژمانفر این اقدام، اقدام کمی بوده است.

او افزود: ما نمی‌توانیم زندگی مردم را مختل کنیم، لازم است که پروفایل میلیون‌ها سیم کارت را شناسایی و آن‌هایی که مجعول هستند را از شبکه خارج کنیم و این کار را انجام دادیم.

آذری جهرمی تصریح کرد: اتباع بیگانه در زمان ورود به کشور با پاسپورت می‌توانند سیمکارت تهیه کنند، اما فکر می‌کنم که ارجع از وزارت ارتباطات به موضوع امنیت ناجا قرار دارد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به مسئله مطرح شده درباره فیلترشکن‌ها کنید، گفت: فرض کنید که کل فیلترشکن‌ها از دسترس خارج شوند، در آن زمان چه اتفاقی رخ خواهد داد؟ تصور کنید که استادان دانشگاه، تاجران و توسعه دهندگان نرم‌افزار برای دسترسی به اطلاعات موردنیاز خود به چه مشکلات عدیده‌ای بر خواهند خورد.

او بیان کرد: فیلترشکن به راحتی در کشور فروخته می‌شود، سوال بنده این است که چرا برخوردی صورت نمی‌گیرد؟ مگر نمی‌شود پشت این مافیا را کشف کرد؟ اما در پاسخ به بنده می‌گویند که قانون فروش فیلترشکن نداریم و این کار غیرقانونی است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه