English

علمی کردن کشاورزی راهی برای رسیدن به خودکفایی و رونق تولید

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، علمی کردن کشاورزی را راهی برای رسیدن به خودکفایی و رونق تولید دانست.

علمی کردن کشاورزی راهی برای رسیدن به خودکفایی و رونق تولید

به گزارش خبرگزاری موج، حجت الاسلام و المسلمین سید رضا تقوی در مراسم تودیع و معارفه مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، ضمن تقدیر از تلاش‌ مسوولان وزارت جهاد کشاورزی در تامین معیشت مردم، گفت: تامین معیشت مردم امری مهم است که با عبور از کشاورزی سنتی و علمی کردن امور مربوط به بخش کشاورزی می‌توان از فرصت تحریم‌ها، پلی برای پیشرفت به سوی خودکفایی و رونق تولید بنا نهاد.

وی با بیان این که همه دستگاه‌ها باید در امر خطیر رونق تولید وزارت جهاد کشاورزی را یاری دهند، افزود:‌ اقتدار هر کشور در رونق تولیدات و معیشت مردم است و هر کشوری به این مهم دست یابد، قطعا پیروز خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به فرا رسیدن عید سعید غدیر، این واقعه را به عنوان یک پدیده تاریخی، سرشار از درس‌های مدیریتی فراخور زمان حال دانست و خاطرنشان کرد: اولین نکته مدیریتی غدیر این بود که پیامبر اسلام و مسلمین در راه رسیدن به هدف، راست قامت بودند و با وجود تحریم‌ها و تنگ‌نظری دشمنان آنچه حادث شد، پیروزی پیامبر و مسلمین بود، قطع به یقین این مهم بدست نمی‌آمد مگر با شهادت، جهاد و تحمل مشکلات، بنابراین بدون تحمل نارسایی‌ها نمی‌توان پیروز شد.

به گفته وی، غدیر به ما درس آینده‌نگری می‌دهد و مدیران باید از آن درس گیرند و مدیریت نبی مکرم اسلام این بوده که حرکت این نهضت به سمت افق روشن باشد، لذا مدیران ما در عصر حاضر نیز باید با الهام از غدیر از گذشته برای آینده پل بسازند.

این مقام مسئول تصریح کرد: نکته مهم دیگر واقعه غدیر آن است که کارها را نباید نیمه کاره رها کرد زیرا رها کردن کارها آفتی است که در جامعه وجود دارد به طوری که کاری در یک دولت آغاز شده و دولت دیگر آن را قبول ندارد، این موضع‌گیری‌ها پذیرفتنی نیست و در اسلام تاکید شده کاری را که شروع کردید، کامل کنید.

پروژه های کشاورزینماینده رهبری در وزارت جهاد کشاورزی ، سومین درس غدیر را رها کردن دودلی و ترس در مسیر حق دانست و گفت: این درس بزرگی برای مدیران است، به آن معنی که وقتی همه چیز برای پیشرفت وجود دارد دودلی راهی در دل مومن ندارد و مصداق آن پیامبر اکرم (ص) است که با تصمیم تاریخی غدیر و ابلاغ آن، این درس را به ما داده است. همچنین این راهی است که رهبر بزرگ انقلاب آن را عزتمندانه در مقابل آمریکا پیش می‌برد.

حجت الاسلام والمسلمین سید رضا تقوی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی، سپس با تحلیل شرایط منطقه خاورمیانه افزود: شرایط منطقه و نقش ایران در خاورمیانه اثبات می‌کند آنها که ادعای رهبری خاورمیانه را در سر دارند در خاورمیانه شکست خورده‌اند و کشوری که پیروز شده ایران است و این مهم حاصل تفکر اصیل اسلامی و رهبری داعیانه مقام معظم رهبری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه