English

حجتی:

خسارات وارده به اراضی زراعی و کشاورزان در سیل بسیار گسترده بود

وزیر جهاد کشاورزی گفت: خسارات وارده به اراضی زراعی و کشاورزان در سیل فروردین ماه امسال بسیار گسترده بود.

خسارات وارده به اراضی زراعی و کشاورزان در سیل بسیار گسترده بود

به گزارش خبرگزاری موج، محمود حجتی وزیر جهاد کشاورزی در جلسه بررسی آخرین وضعیت مناطق سیل زده کشور که ظهر امروز برگزار شد با بیان اینکه خسارات وارده به اراضی زراعی و کشاورزان در سیل فروردین ماه امسال بسیار گسترده بود اظهار داشت: حدود 316 هزار هکتار زمین فقط در استان خوزستان زیر آب رفته بود که تاکنون بیش از 212 هزار هکتار آن از زیر آب خارج شده و خود این موضوع کار بسیار بزرگ و مهمی بوده است.

رضا رحمانی وزیر صمت نیز در این جلسه با ارائه گزارشی درباره خسارت وارده به بخش صنعت، معدن و تجارت در سیل فروردین ماه گفت: 455 واحد صنعتی، 96 معدن و تعد زیادی واحدهای صنفی و دارهای قالی در قالیبافی ها در اثر این سیل خسارت دید که 843 میلیارد تومان خسارت بلاعوض و 2493 میلیاد تومان تسهیلات برای جبران خسارت درنظر گرفته شد.

علیرضا تابش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی نیز در این جلسه در بخش بازسازی خانه های آسیب دیده و احداث خانه های جدید بسیار خوب عمل شده است، گفت: علاوه بر 53 هزار واحد تعمیری که کار آنها به پایان رسیده و تعمیرات 50 هزار واحد باقی مانده نیز به زودی پایان خواهد یافت. همچنین 30 هزار واحد احداثی نیز برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شده که قرارداد عمده آنها منعقد شده و کار ساخت بیش از 20 هزار واحد مسکونی احداثی آغاز شده است.

وی افزود: علاوه بر خسارت در استان های اصلی درگیر سیل در استان هایی مثل خراسان شمالی و همدان نیز در مجموع حدود 15 هزار واحد مسکونی آسیب دیده از سیل داشتیم که برای تعمیر این واحدها نیز کمک های خوبی شده است.

تابش اظهار داشت: در برخی استان ها مثل گلستان که در شهرستان پلدختر حتی زمین خانه های مردم را سیل برده بود نیز برای بیش از 2 هزار واحد زمین تامین کرده و برای ساخت به مردم واگذار کرده ایم.

استانداران خوزستان، گلستان و لرستان نیز که در این جلسه حضور داشتند در سخنانی از روند رسیدگی به آسیب های وارد شده به بخش مسکونی در این سیل ابراز رضایت کردند و دلیل عمده تاخیر در جبران خسارت بخش کشاورزی را نیز این موضوع عنوان کردند که مردم اولویت اولشان آماده کردن زمین خسارت دیده از سیل برای کشت دوم بود و پس از اینکه کشت دوم انجام شده است روند تشکیل و ثبت پرونده ها در این زمینه نیز تسریع شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی