English

مرتضی بانک مطرح کرد؛

واردات ۳۲۰۰ قلم کالا بدون ثبت سفارش

دبیر شورای عالی مناطق آزاد گفت: 3200 قلم کالا برای صنایع در مناطق آزاد و سرزمین اصلی وارد شده و قرار است تعداد این کالاها تا پایان سال به 3400 قلم کالا برسد و سایر کالا نیز باید از طریق ثبت سفارش انجام شود و واردات کالا ویژه مناطق آزاد نیازمند دستور العملی است که قرار است تا یک هفته آینده ابلاغ شود.

واردات 3200 قلم کالا بدون ثبت سفارش

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، دبیر شورای عالی مناطق آزاد در نشست با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه امکان افزایش صادرات در مناطق آزاد وجود دارد، گفت: دولت در چند سال گذشته در زمینه راه آهن پروژه های خوبی انجام داده است، برای نمونه توافق پروژه آستارا_باکو در رونق اقتصادی این مناطق تاثیر گذار خواهد بود، حتی پروژه تهران_رشت نیز سهم مهمی در تسهیل ترانزیت کالا خواهد داشت و با توسعه راه آهن چابهار خطوط ریلی تا شمال گسترش می یابد. در منطقه اروند اتصال راه آهن به بصره عراق نیز از دیگر برنامه های زیرساختی دولت است.

مرتضی بانک با تاکید بر اینکه توسعه حمل و نقل در منطقه کاسپین، ارس و ماکو که اعتبار آن از طریق منطقه آزاد تامین می شود پروژه های است که با همکاری وزارت راه و شهرسازی انجام می شود، تصریح کرد: در حال حاضر تنها نقطه کور در مناطق آزاد چابهار بوده با توسعه راه آهن ترانزیت تسهیل می شود.

او با بیان اینکه طبق قانون معافیت ثبت سفارش در مناطق آزاد برقرار است، اما طبق شرایط کشور سامانه ای در مناطق آزاد ایجاد و ثبت سفارش انجام می شود، تصریح کرد: در حال حاضر مساله ای که برای فعالان فروشگاهی در مناطق آزاد وجود دارد این است که توزیع کالاها برای آنها توسط کمیته ای دولتی تعیین شود، اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

بانک با اعلام اینکه 3200 قلم کالا برای صنایع در مناطق آزاد و سرزمین اصلی وارد شده است، گفت: قرار است تعداد این کالاها تا پایان سال به 3400 قلم کالا برسد و سایر کالا نیز باید از طریق ثبت سفارش انجام شود و واردات کالا ویژه مناطق آزاد نیازمند دستور العملی است که قرار است تا یک هفته آینده ابلاغ شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه