English

سرپرست سازمان توسعه تجارت:

بیش از نیم میلیارد دلار صادرات با کشور سوریه داشتیم

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت: خوشبختانه بیش از نیم میلیارد دلار صادرات با کشور سوریه داشتیم که متاسفانه با تحریم های ظالمانه این عدد کاهش پیدا کرد.

بیش از نیم میلیارد دلار صادرات با کشور سوریه داشتیم

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا مودودی سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران در همایش آشنایی با فرصت های سرمایه گذاری و تجارت در سوریه، اظهار کرد: این همایش با هدف بررسی راهکارهای افزایش مبادلات تجاری و گسترش روابط اقتصادی ۲ کشور برگزار می‌شود.

او ادامه داد: با توجه به فراهم‌ شدن فضای مثبت جهت فعالیت در بازار سوریه و امنیت قابل قبول در این کشور، حضور تجار و سرمایه‌گذاران ایرانی در بازار سوریه و استفاده از فرصت‌های موجود، از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران افزود: روابط ما با کشور سوریه قدمتی تاریخی و قدیمی دارد، به هرحال در سال های گذشته اتفاقات مثبتی در زمینه تجارت میان ۲ کشور افتاد.

مودودی تصریح کرد: سوریه تلخی ها و ناکامی های زیادی را تجربه کرد اما کشور ایران در کنار ملت بزرگ سوریه ماند و با تمام وجود کمک کرد، به طوری که یکی از افتخارات ما ایستادگی در مقابل توطئه های این کشور بود.

 *سوریه امروز می تواند منشا تجارت با کشور ما باشد

وی ادامه داد:کشور سوریه امروز می تواند منشا تجارت با کشور ما باشد و ما از این فرصت و فضای به وجود آمده نهایت استقبال را می کنیم.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران بیان کرد: ایران نیازهای کشور سوریه را تامین می کند، یکی از بحث های ما هم بازسازی این کشور است که امروز با همکاری در زمینه تجارت میان دوکشور زمینه رشد و شکوفایی میان ایران و سوریه فراهم می شود.

مودودی گفت: خوشبختانه بیش از نیم میلیارد دلار صادرات با کشور سوریه داشتیم که متاسفانه با تحریم های ظالمانه این عدد کاهش پیداکرد، اما آمارهای تجارت خارجی ما شاخص های موثری را نشان داده که توانسته ایم در بخش صادرات حرف برای گفتن داشته باشیم.

*صادرات غیرنفتی در ۳ ماهه ابتدایی امسال به ۴۰ میلیون تن رسید

وی ادامه داد: همچنین آمار‌های رسمی نشان می‌دهد که ۱۱ نیم میلیارد دلار صادرات داشته ایم به طوری که از ۲۷ میلیون تن صادرات در سال گذشته به ۴۰ تن صادرات در ۳ ماهه سال ۹۸ در کشور صورت گرفته است.

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران گفت:سوریه به هرحال نیازمند بسیاری از توجهات بخصوص از سوی کشورمان است و این فرصت تجارت و سرمایه گذاری می‌تواند نقش خوبی را میان دو کشور فراهم کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه