English

فیروزآبادی در گفت گو با موج تشریح کرد:

چرا نباید از گوگل آمریکایی استفاده کرد؟!

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: مردم نیاز خود را از سکوهایی بگیرند که آن سکوها ایرانی و محلی باشند. چرا که پلتفرم های محلی با راهنمایی‌های بهتر مردم را راهنمایی می‌کنند

چرا نباید از گوگل آمریکایی استفاده کرد؟!

ابوالحسن فیروزآبادی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار شهری خبرگزاری موج، در پاسخ به این سوال که اظهارنظر شما با این تیتر که « نباید از گوگل آمریکایی استفاده کرد » گذشته از واکنش های مختلف سوالاتی را هم به ذهن متبادر کرد که مهمترین سوال این است که آیا زیر ساخت‌های اینترنت ملی در کشور ما به جایی رسیده که مردم به این توصیه عمل کرده و خداحافظی با گوگل را عملی کنند؟ گفت: اینترنت ملی به این صورت که در برخی محافل مطرح می‌شود معنایی ندارد. اینترنت، اینترنت است. اینترنت یک شبکه یکپارچه جهانی است که در آن ، مردم با پذیرفتن شرایطی خدمات و سرویس دریافت می‌کنند.

سکوهای ایرانی خدمات بهتری به مردم ارائه می‌کنند

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در این گفت وگو که در حاشیه بازدید از غرفه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات ( فاوا )شهرداری تهران در نمایشگاه الکامپ فراهم شد، ادامه داد : بحثی که ما داشتیم حول این محور بود که در این شبکه یکپارچه جهانی ما خدماتی را که مردم خودمان می‌گیرند و به این خدمات نیاز دارند را ترجیحا از سکوهایی بگیرند که آن سکوها ایرانی باشند. چرا که این عملکرد خیلی بهتر و ایمن‌تر است. اگر سکوهای دریافت خدمات اینترنتی ایرانی باشند ، خدمات بهتری را می‌توانند به مردم ارائه کنند.

 

گوگل

پلتفرم های محلی به نیاز اصلی مردم آگاهند

دبیر شورای عالی فضای مجازی کشور در تشریح این مثال خاطر نشان کرد: مثالی را هم که زدم این بود که فرض کنید مردم اطلاعاتی در مورد داروخانه، بیمارستان، هتل و... نیاز دارند؛ یا نه اصلا می‌خواهند بلیتی را به شیوه الکترونیک و اینترنتی تهیه کنند؛ قاعدتا پلتفرم های محلی با راهنمایی‌های بهتر و جامع تر مردم را راهنمایی می‌کنند و مردم نیاز اصلی خود را طبیعتاً از این پلتفرم ها بهتر دریافت می‌کنند.

هموطنان از سکوهای محلی استفاده کنند

اما این نیاز هموطنان، اگر بنا باشد از طریق پلتفرم‌های خارجی مثل گوگل انجام شود، باید بدانند که مبنای گوگل در ارائه اینگونه خدمات گرفتن آگهی از شرکت های تجاری است. بنابراین همین شبکه هایی مانند گوگل ممکن است در ارائه سرویس به مشترکان آنگونه که انتظار می‌رود مطلوب نباشد. بنابراین ما توصیه می‌کنیم که هموطنان از سکوهای محلی برای رفع نیاز های خود استفاده کنند.

موفقیت سکوهای محلی امیدوارکننده است

وی در پاسخ به این سوال که آیا می توان به جذب و جلب مشتری سکوهای محلی در کوتاه مدت امیدوار بود ، گفت : بله . در مورد عملکرد و موفقیت سکوهای محلی بسیار جای امیدواری هست. ما در دو سه سال اخیر خدمات بسیار خوبی در سطح کشور از سوی شرکت های خدماتی اینترنت و آی تی داشته ایم که همین شرکت های خدماتی شرکت کننده در این نمایشگاه نشانه ای از این موفقیت است.

سکوهای محلی باید نیازهای مردم را در حوزه های مختلف تامین کنند

وی در ادامه افزود: گذشته از این نمایشگاه که خدماتی پیشرو ارائه کرده، نهضتی به شکل استارت آپ ها و شرکت های خدماتی که هم محتوا ارائه می‌کنند و هم خدمات اطلاعاتی ارائه می دهند و هم می توانند نیازهای مردم را در حوزه های مختلف تامین بکنند در کشور شکل گرفته اند. با این احوال ما معتقدیم سکویی که همه این نیاز ها را بتواند در کنار هم جمع کند که می تواند سکوهای مشابه سکوهای گوگل باشد ، اگر راه اندازی بشود وضعیت کشور ما درا ین بخش هم عالی خواهد شد.

لازم به یاد آوری است که در آخرین روزهای تیر ماه سال جاری خبری با تیتر « نباید از گوگل آمریکایی استفاده کرد» به نقل از ابوالحسن فیروزآبادی رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور و دبیر شورای عالی فضای مجازی خبرساز شد. به‌گونه ای که طیف موافق و مخالف این اظهار نظر مانند همیشه به بیان دیدگاه های خود پرداختند و صد البته در این میانه آن دسته از مخالفان همیشگی که همواره مرغ شان بر یک پا سوار است و عمری ساز مخالف کوک کرده اند، هم بیکار ننسشته و تعابیر و تفاسیر وارونه خود را از این اظهارنظر چون ترجمان قصه فیل و تاریکی مولانا به خورد خلایق میدهند، بی‌آنکه با خود بیندیشند که خیر مردم در چیست و صلاح مملکت کدام است؟

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه