English

مدیر خرید تجهیزات شرکت ذوب آهن اصفهان در گفتگو با خبرگزاری موج مطرح کرد؛

ورود ذوب آهن اصفهان برای بومی سازی توربوشارژهای لوکوموتیو

محمد مسلمی گفت: شرکت ذوب‌آهن اصفهان در حاشیه نمایشگاه فرصت های ساخت داخل تفاهمنامه ای را با یک شرکت سازنده قطعات لوکوموتیو برای بومی سازی توربوشارژهای مورد نیاز امضا کرد.

ورود ذوب آهن اصفهان برای بومی سازی توربوشارژهای لوکوموتیو

مدیر خرید تجهیزات شرکت ذوب آهن اصفهان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه در روز سوم نمایشگاه فرصت‌های ساخت داخل  تفاهمنامه ای را با یک شرکت سازنده قطعات لوکوموتیو امضا کرده اند، گفت: پیش از این توربوشارژهای مورد نیاز لوکوموتیو ها از خارج(چین و روسیه) وارد می شد.

محمد مسلمی با بیان اینکه به محض اینکه یک شرکت داخلی برای ساخت تجهیزات این لوکوموتیوها اعلام آمادگی کرد مذاکرات آغاز شد و تفاهمنامه برای همکاری امضا شد، افزود: ظرفیت قرارداد بستکی به نمونه ای دارد که این شرکت می سازد، چراکه پیش از این نیز شرکت های زیادی در زمینه بومی سازی تجهیزات رزمه ارائه داده اند، اما در عمل موفقیت چندانی حاصل نشد، به عبارت دیگر وقتی که نمونه آزمایشی تجهیزات توانست در تست ها رای مثبت را بگیرد، واردات این تجهیزات قطع و قراداد بلندمدت برای تامین این تجهیزات در داخل منعقد خواهد شد.

او با تاکید بر اینکه همکاری ها در حال حاضر تنها در راستای بومی سازی توربوشارژ لوکوموتیو انجام می شود و ممکن است در آینده برای ساخت قطعات دیگر این همکاری توسعه یابد، تصریح کرد: واردات توربو شارژ سالانه شرکت ذوب آهن منجر به خروج 150 هزار یورو در سال می شده است.

مدیر خرید تجهیزات شرکت ذوب آهن اصفهان با تاکید بر اینکه ساخت داخل گام بلندی در مسیر توسعه است، تصریح کرد: در نمایشگاه فرصت های داخلی سازی شرکت ها نیازهای فولاد مبارکه را دیدند و منابع موجود نیز ارزیابی شد. برای نمونه شرکت های دانش‌بنیان از نظر فنی قابلیت بالایی دارند، اما از جنبه مالی با مشکلات زیادی روبرو هستند، به طوری که دیده می شوند در میانه اجرای پروژه های مشکلات مالی آن ها نمایان می شود و این مسئله برای پروژه های که برای نخستین بار در کشور اجرا می شود مشکل جدی تر است. چراکه این شرکت ها در پروژه های نخستین به دلیل اینکه با هزینه های پیش بینی نشده مواجه می شوند کمبود سرمایه بسیار جدی می شود از این رو اگر دولت، بانک و حتی شرکت ها در پروژه های جدید از شرکت های دانش بنیان حمایت کنند، فعالیت قوی تر انجام خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه