English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

پیشنهادهای رقابتی اپراتورهای تلفن همراه برای حجاج

همراه اول در سال ساری برای زائران حج ضمن ارائه سیکارت رایگان ویژه حج، هزینه به صرفه ای را نسبت به اپراتورهای دیگر برای تعرفه مکالمه ها تعیین کرده است.

پیشنهادهای رقابتی اپراتورهای تلفن همراه برای حجاج
به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، در حال حاضر برخی هموطنان مان در سفر حج به سر می برند و عده‌ای نیز آماده زیارت خانه خدا هستند و از این رو، طبق سنوات گذشته یکی از دغدغه هایشان برقراری ارتباط و جویا شدن احوال خانواده شان به شکل آسان است.
شرکت همراه اول تسهیلاتی را برای این بخش در نظر گرفته است، به طوری که  مشترکین همراه اولی در ایام حج ۹۸ می‌توانند با همراه داشتن سیمکارت همراه اول، از مزایای رومینگ بدون دغدغه تهیه سیمکارت جدید که هزینه ارزی نیز به آن‌ها تحمیل می‌کند مکالمات خود را با خانواده‌های خود برقرار کنند. یکی از مزیت‌های استفاده از سرویس رومینگ همراه اول نرخ مناسب در مقایسه با سایر اپراتورهای داخلی و خارجی است. علاوه بر این، همراه اول برای زائرین حج تمتع سیمکارت اعتباری رایگان ویژه حجاج در نظر گرفته است.
 تعرفه رومینگ حج تمتع برای مشترکان همراه اول در سال جاری به شرح زیر است؛ تماس با ایران (هر دقیقه) ۳۶۰۰تومان و مکالمه داخلی - تماس با عربستان هر دقیقه۲۰۰۰ تومان، ارسال هر پیامک۱۰۰۰ تومان، هر مگابایت اینترنت مصرف آزاد ۵۰۰ تومان است. 
در مقابل تعرفه مشترکان ایرانسل، برای برقراری تماس به ازای مکالمات داخلی و تماس با ایران ۳۸۰۰ تومان و ارسال پیامک ۹۰۰ تومان خواهد بود. 
براساس این اطلاعات استفاده از سیم کارتهای همراه اول برای زائران به صرفه تر است. 
البته مشترکان باید مطلع باشند تا زمانی که در حج به سر می برند باید توجه داشته باشند که روشن کردن گوشی در کشور عربستان هزینه ندارد و دریافت پیامک نیز رایگان است اما هزینه مکالمات به‌صورت دقیقه‌ای محاسبه می‌شود.
 حتی اگر فرد کمتر از یک دقیقه مکالمه داشته باشد هزینه یک دقیقه محاسبه می‌شود از این رو مشترکان باید مکالمه را در زمان مشکل و کامل انجام دهند. همچنین باید توجه داشت که برقراری تماس بین دو زائر با هم در کشور عربستان برای هر دو طرف هزینه دارد و حتی انتظار مکالمه (Call Holding) و انتقال مکالمه (Call Forward) برای شما هزینه اضافه خواهد داشت.
یکی از مسائلی که مشترکان باید به آن دقت داشته باشند این است که در صورت عدم برقراری تماس، نباید شماره‌گیری مکرر انجام دهند و تا زمانی که به کشور بازنگشته‌اند جهت امنیت و عدم سوءاستفاده از تلفن همراه، باید پین کد سیمکارت و رمز گوشی خود را فعال بماند و در صورت سرقت یا مفقودی سیمکارت، به بستگان خود در داخل کشور اطلاع دهید تا سیمکارت را غیرفعال کنند.
نکته دیگری که حجاج باید به آن توجه کنند این است که بسته‌های اینترنت فعال شده در ایران در کشور عربستان قابل استفاده نیستند و برای مدیریت و کاهش هزینه رومینگ، گزینه دانلود و به روز رسانی برنامه‌ها و تنظیمات گوشی را باید از حالت خودکار (Auto) خارج کنند و در صورت استفاده از اینترنت در مکان‌های عمومی می توانند در تنظیمات گوشی در منوی Mobile Networks گزینه Data Roaming را غیرفعال کنند تا از اینترنت موبایل مصرف نشود. 
همچنین برای راختی کار مشترکین پیش از سفر باید نسبت به شارژ داشتن سیم کارت‌های اعتباری خود اطمینان حاصل کنند، یا برای افزایش ودیعه سیم کارت‌های دائمی باید اقدام کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه