English

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت:

سیاست چند نرخی بودن ارز و ارز ترکیبی به تولید ضربه می‌زند

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت گفت: تجربه 40 ساله گذشته نشان می‌دهد ارز ترکیبی به تولید ضربه زده و نتیجه آن دادن سوبسید به واردات بر علیه تولید است لذا پیشنهاد ما این است که سیاستگذاران کشور سناریوی دوم که حذف ارز دولتی است را انتخاب کنند.

سیاست چند نرخی بودن ارز و ارز ترکیبی به تولید ضربه می‌زند

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا نعمت زاده وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت در ششمین جلسه توسعه صادرات به انتخاب دو سناریوی ارزی مبنی بر حذف ارز 4200 تومانی و باقی ماندن آن در جلسه پنجشنبه ستاد اقتصادی شورای سه قوه واکنش نشان داد و گفت: تجربه 40 ساله گذشته نشان می‌دهد ارز ترکیبی به تولید ضربه زده و نتیجه آن دادن سوبسید به واردات بر علیه تولید است لذا پیشنهاد ما  این است که سیاستگذاران کشور سناریوی دوم که حذف ارز دولتی است را انتخاب کنند.

سیاست ارزی دولت در فروردین ماه سال قبل تاسف‌بار بود

وزیر اسبق صنعت، معدن و تجارت گفت: نتیجه‌بخش بودن سناریوی دوم تنها مشروط بر آن است که بروکراسی‌ها و دخالت‌های بانک مرکزی و دولت کم شود و این دخالت‌ها همچون سال گذشته نباشد. پیشنهاد من آن است که سیاست‌های ما به سیاست‌ های ارزی قبل از سال 97 برگردد چرا که سیاست ارزی دولت در فروردین ماه سال قبل تاسف‌بار بود.

وی خاطر نشان کرد: من در آخرین جلسه‌ای که با مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشتم ایشان به من گفتند که ما در سال‌های گذشته روش‌های مختلفی برای کنترل بازار تجربه کردیم ولی در نهایت به این نتیجه رسیدیم که برای کنترل بازار چاره‌ای جز افزایش تولید و کنترل عرضه نداریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی