English

نعمت‌ زاده:

نمی‌توان از بودجه عمومی برای حمایت از صادرات انتظار داشت

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور نمی‌توان از بودجه عمومی به عنوان یک مبنای قطعی برای حمایت از صادرات انتظار داشت.

نمی‌توان از بودجه عمومی برای حمایت از صادرات انتظار داشت

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا نعمت زاده وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت در نشست شورای راهبردی توسعه صادرات که امروز برگزار شد گفت: با توجه به محدودیت‌های بودجه چند سال قبل پیشنهاد استفاده از یک درصد تعرفه واردات برای کمک به صادرکنندگان مطرح شد و قطعاً در چنین فضایی از دولت انتظار می‌رود این درآمد به طور خاص و در کوتاه‌ترین زمان ممکن در اختیار صادرکنندگان قرار گیرد.

به گفته وی یکی از مسائلی که باید به آن توجه داشت ارتباط مستقیم ظرفیت تولید با افزایش صادرات است. این تصور غلط که فضای تولید خالی بوده و با فعال کردن آن می‌توان سریعاً به صادرات رسید اشتباه است، زیرا صادرات نیازمند برنامه‌ریزی‌های طولانی‌مدت و پیگیری طرح‌های کلان است.

تشویق صادرکنندگان کاری دشوار شده است

وزیر سابق صنعت، معدن و تجارت که در نمایشگاه‌ بین‌ المللی تهران سخن می گفت، با اشاره به تجربه بسیاری از کشورهای منطقه در حمایت از صادرکنندگان‌ شان تاکید کرد: برای مثال ما می‌بینیم که ترکیه در ایران دفتر توسعه صادرات دارد یا بسیاری از دیگر کشورهای منطقه نیز رفتارهایی شبیه به آن داشته‌اند، اما ما در ایران بسیاری از این مسائل را فراموش کرده‌ایم و تشویق صادرکنندگان کاری دشوار شده است.

به گزارش ایسنا، در ادامه‌ی این نشست تعدادی از اعضای این شورا و فعالان بخش خصوصی به توضیح دیدگاه‌ها و دغدغه‌های خود پرداختند که چگونگی تامین مشوق‌های مالی به صادرکنندگان اهمیت نقش دولت در توسعه فضاهای صادراتی و برنامه‌ریزی برای فعال کردن بخش خصوصی در فراهم کردن مقدمات صادراتی اصلی‌ترین مسائلی بود که در این شورا مورد بررسی قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه