English

اسلامی:

توسعه محور شرق جزو اولویت‌های راهبردی ایران است

وزیر راه و شهرسازی گفت: توسعه محور شرق جزو اولویت‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران است.

توسعه محور شرق جزو اولویت‌های راهبردی ایران است

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسلامی  وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه کلنگ‌زنی عملیات ساخت سالن فرودگاه بین‌المللی بیرجند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توسعه محور شرق جزو اولویت‌های راهبردی جمهوری اسلامی ایران است.

وی افزود: در حال حاضر سه پروژه را همزمان در سه حوزه دنبال می‌کنیم که در این راستا سه حوزه شامل اتصال خط راه آهن چابهار به زاهدان و به بیرجند و سپس به راه آهن سراسری از جمله اولویت‌ها است.

وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: در کریدور ترانزیتی شمال به جنوب عقب ماندگی‌هایی داریم و اصلاح، بهسازی و گسترش حمل و نقل جاده‌ای با احداث باند دوم انجام می‌شود.

اسلامی ادامه داد: با توسعه زیرساخت‌های حمل و نقل ظرفیت‌های اقتصادی در حوزه‌های گوناگون شکوفا می‌شود که در این راستا نیاز است پروازهای فرودگاه بیرجند افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه بهره برداری از فرودگاه باید اقتصادی شود، افزود: رشد تولید مسکن در خراسان جنوبی خوب بوده و جزو استان‌های پیشرو است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت بحث بازآفرینی شهری در خراسان جنوبی، اظهار کرد: امروز جشن اختتامیه طرح مسکن مهر خراسان‌جنوبی را شاهد خواهیم بود و امیدواریم با پروژه‌های جدید مردم این استان کمترین دغدغه را در راستای تأمین مسکن داشته باشند.

اسلامی با اشاره به احداث فرودگاه فردوس، افزود: مهم احداث فرودگاه فردوس نیست بلکه مهم ظرفیت‌هایی است که باید به وجود آید.

وی ادامه داد: بهره برداری از این فرودگاه باید اقتصادی باشد و لازم است تولید سفر صورت گیرد تا بنادر فرودگاه و راه آهن اقتصادی شود و این جزو سیاست‌های وزارتخانه است.

وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: اگر این مهم اتفاق افتد، پروژه‌های زیرساختی در حوزه‌های حمل و نقل با سرعت بیشتری حرکت خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی