English

وضعیت بزرگترین اپراتور باند پهن تلفن همراه

گزارش‌های آماری از وضعیت شبکه اپراتورهای تلفن همراه در اجرای فرآیند ترابردپذیری، پرده از اپراتور برتر تلفن همراه از نظر مردم و کاربران موبایل ایران، برداشت.

وضعیت بزرگترین اپراتور باند پهن تلفن همراه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، اجرای طرح ملی ترابردپذیری شماره‌های تلفن همراه پس از تاخیری ۱۰ ساله، از ابتدای شهریور 1395 به طور رسمی آغاز شد، تا مشترکان تلفن همراه فارغ از نوع سرشماره و اپراتورشان، بتوانند در صورت صلاحدید، با حفظ شماره تلفن فعلی‌شان به اپراتوری که خدماتی با کیفیت بالاتر ارائه می‌دهد مهاجرت کنند.

در حالی که کاربران شبکه موبایل ایران حدود سه سال است قادر به استفاده از این طرح و جابه جایی بین اپراتورها با حفظ شماره هستند و این روند به صورت مستمر در دسترس آنهاست تا هر زمان احساس کردند نیاز به تغییر اپراتور دارند، بتوانند در کمترین زمان و بدون هیچ گونه هزینه‌ای این کار را انجام دهند، باید گفت این طرح به یک تراز برای جذابیت‌سنجی اپراتورهای تلفن همراه تبدیل شده است. طبیعی است برای اینکه بتوانیم دریابیم کدام یک از سه اپراتور تلفن همراه بیشتر مورد توجه شهروندان ایرانی است یا به عبارتی بیشترین جذابیت را دارد، کافی است به آمار و ارقام مربوط به مهاجرت‌های بین اپراتوری نگاهی بیندازیم.

ناظر طرح ترابردپذیری ، سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است و کار فنی این طرح نیز توسط یک کارگزار تحت عنوان «شرکت پایا» پیش می‌رود. در حالی که آمار مربوط و شاخص‌های سنجش میزان ترابرد بین اپراتورها به صورت رسمی توسط هیچ کدام از این متولیان منتشر نمی‌شود، اما توانستیم با استفاده از منابع اطلاعاتی در دست‌مان، به جدیدترین گزارش تجمیعی فرآیند ترابردپذیری که مربوط به ابتدای هفته جاری (21 اردیبهشت ماه) است، دست یابیم. در این آمار می‌توان تعداد ورودی و خروجی هر اپراتور از زمان اجرایی شدن طرح (پایان مرداد ۹۵) تا ابتدای هفته جاری را مشاهده کرد.

براساس این آمار، «همراه اول» با اختلافی چشم‌گیر همچنان مرکز مراجعات مشترکان سایر اپراتورها در طرح ملی ترابردپذیری بوده و برتری خود را به نسبت «ایرانسل» و «رایتل» نشان داده است. پیش از این و در مراسم مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت ارتباطات سیار ایران که در ماه جاری برگزار شد، مدیر عامل همراه اول با اشاره به سهم بازار 60 درصدی سیم‌کارت‌های فعال این اپراتور در بازار ارتباطات همراه ایران اظهار کرد: سال 97 توانستیم 8.35 میلیون مشترک جدید جذب کنیم و هم‌اکنون 12.1 میلیون مشترک 4G و 16.1 میلیون مشترک 3G در شبکه داریم.

شرکت ارتباطات سیار ایران در حال حاضر با در اختیار داشتن 19700 سایت 4G، بیش از 20800 سایت 3G و 31100 سایت 2G توانسته پوششی 100 درصدی در شهرهای کشور ایجاد کند و «بزرگترین شبکه باند پهن» را در اختیار داشته باشد. با این حال آمار مربوط به ترابردپذیری هم مهر تأییدی بر کیفیت شبکه این اپراتور نسبت به سایرین است که توانسته بیشترین مشترکان از «ایرانسل» و «رایتل» را جذب شکبه ارتباطی خود کند.

اپراتور 

ترابرد ورودی

ترابرد خروجی

تراز کل

همراه اول

548135

485660

62475

ایرانسل

528073

527213

860

رایتل

48556

111891

منفی 63335

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی