English

خبرگزاری موج گزارش می دهد؛

تفاوت فاحش قیمت مرغ بازار و قیمت مسئولان

گوشت مرغ در بازار تهران با وجود اینکه مسئولان اعلام می کنند با قیمت 11500 تومان عرضه می شود، اما با کیلویی 5 هزار تومان گران‌تر به فروش می رسد و این مساله نشان دهنده تداوم ضعف نظارت بر بازار گوشت است.

تفاوت فاحش قیمت مرغ بازار و قیمت مسئولان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، قیمت مرغ بعد از تعطیلات نوروزی باز روندی صعودی گرفته است و با وجود اینکه مسئولان مدعی هستند که قیمت مرغ در بازار باید 11500 تومان باشد، اما دیده می شود در بازار تهران هر کیلو مرغ بین 14 تا 16 هزار تومان به فروش می رسد.

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی تهران در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه قیمت هر کیلو مرغ امروز در تمام میدان های تره‌بار و حتی خرده فروشی های تهران 11500 تومان است، گفت: اگر فروشگاهی مرغ را بالاتر از قیمت بفروشد باید با آن برخورد شود و این قیمت تنها برای میدان تره بار یا فروشگاه های خاص نیست.

در حالی برخی مسئولان مدعی تثبیت قیمت 11500 تومان برای هر کیلو مرغ در بازار تهران هستند که گزارش میدانی خبرنگار چیز دیگری را نشان می دهد، به طوری که در روز 20 فروردین هر کیلو مرغ در مناطق مختلف تهران بین 14 تا 16 هزار تومان فروخته می شد و این قیمت بسیار متفاوت از آن چیزی است که انتظار می رود. در واقع امروز بسیاری از مرغ فروشی ها نیز از فروش مرغ کامل خودداری می کنند و به شکل های مختلف همچون ران مرغ، سینه و بال به صورت مجزا می فروشند که هر یک از این اقلام نیز قیمت بسیار بالاتری از قیمت معمول دارند.

برای نمونه امروز قیمت ران مرغ کیلویی 14500 تومان، قیمت بال مرغ کیلویی 16500 تومان، قیمت فیله مرغ 28500 تومان به فروش می رسد که فاقد بسته بندی خاص است و به صورت فله ای فروخته می شود. حال با توجه به اینکه مسئولان مدعی هستند قیمت مرغ کیلویی 11500 تومان باید باشد، اگر اجزای مرغ را با قیمت تفکیک شده در نظر بگیریم هر کیلو مرغ بسیار گران‌تر از کیلویی 16 تومان نیز خواهد بود.

در حال حاضر تنها فروشگاه ها و میدان های تره باری که گوشت مرغ را اکثرا به صورت صفی عرضه می کنند با قیمت 11500 تومان می فروشند و از آنجایی که میزان عرضه نیز محدود است به خیلی از متقاضیان نمی رسد، از این رو توزیع آن کمک چندانی به تثبیت بازار گوشت مرغ نکرده و چالش قیمت ها همچنان باقی است.

صبح امروز نیز داستان کل کشور اعلام کرده بود، 30 نفر از عوامل گرانی و نابسامانی بازار مرغ در تهران دستگیر شده اند، حال باید دید این اتفاقات چقدر می تواند در بازگرداندن نظم به بازار گوشت و مرغ تأثیر خواهد داشت، چراکه تا به امروز با وجود اینکه دولت قیمت گذاری واحدی را اعلام کرده است همواره شاهد فروش با قیمت های متفاوت بوده ایم.

در حال حاضر گوشت مرغ به عنوان ارزانترین ماده پروتئینی در بسیاری از خانواده ها جایگزین گوشت قرمز شده است و از آنجایی که خانواده های دهک های پایین توان خرید گوشت ماهی یا گوشت قرمز را ندارد اگر قیمت مرغ نیز همچنان بالا بماند می تواند در بلند مدت آسیب هایی را برای جامعه به همراه داشته باشد، از این رو دولت نه تنها باید سیاست های تنظیم بازار را به صورت جدی دنبال کند، باید تدابیری برای افزایش تولید و توزیع گوشت در سطح کشور نیز در نظر بگیرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه