English

حداقل دستمزد کارگران یک میلیون و ۵۲۲ هزار ۳۸۵ تومان در سال ۹۸/حداقل دستمزد کارگران ۱۹.۸ درصد افزایش یافت

در نشست شورای عالی کار حداقل دستمزد کارگران در سال 98 یک میلیون و 522 هزار و 438 تومان تعیین شده اما هنوز مصوب نشده است.

حداقل دستمزد کارگران یک میلیون و 522 هزار 385 تومان در سال 98/حداقل دستمزد کارگران 19.8 درصد افزایش یافت

 به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در دویست و هشتاد و دومین جلسه شورای عالی کار بعد از نشستی 8 ساعته که از عصر امروز آغاز شد و همچنان ادامه دارد، تصمیم به افزایش حداقل دستمزد کارگران از یک میلون و 114 هزار تومان سال گذشته به یک میلیون و 522 هزار و 385 تومان در سال 98 گرفتند.

خبرنگار موج پس از کسب اطلاع، در این نشست تا کنون همچنین حق اولاد برای 1.3 فرزند 197 هزار و 917 تومان، حق مسکن 100 هزار تومان، بن کارگری 188 هزار تومان و پایه سنوات 700 هزار تومان تعیین شده اما هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.

بر اساس این گزارش سال گذشته، در آخرین ساعات کاری سال در پایان ماراتنی طولانی حداقل دستمزد کارگران و مشمولان قانون کار برای سال ۹۷ تصویب شد و  حداقل حقوق کارگران یک میلیون و 114 هزار و 140 تومان) تعیین شد که نسبت به سال قبل از آن ۱۸۴ هزار تومان افزایش یافته بود.

بر پایه مصوبه شورای عالی کار سال قبل حداقل دستمزد کارگران ۱۹.۸ درصد افزایش یافت؛ رقمی که برای سایر سطوح ۱۲ درصد به علاوه ۲۴ هزار ۱۸۸ ریال مورد تصویب شورای عالی کار قرار گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه