English

وزیر جهاد کشاورزی:

توزیع گوشت وارداتی با نرخ تنظیم بازاری ادامه دارد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در حال حاضر گوشت وارداتی با نرخ تنظیم بازاری به صورت هدفمند در حال توزیع است و این روند ادامه خواهد یافت.

توزیع گوشت وارداتی با نرخ تنظیم بازاری ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، محمود حجتی  وزیر جهاد کشاورزی در نشست با رئیس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمان متعادل شدن قیمت ها، هیچگونه محدودیتی برای واردات گوشت به کشور با رعایت مقررات و موازین بهداشتی وجود ندارد.

حجتی ادامه داد: با توجه به نوسانات ارزی و قاچاق دام زنده از مرز‌های غربی و شرقی کشور، افزایش قیمت گوشت قرمز اتفاق افتاد که با تدابیر اندیشیده شده و افزایش ۲۴ درصدی حجم واردات امیدواریم قیمت این کالا به تعادل برسد.

وی افزود: در حال حاضر گوشت وارداتی با نرخ تنظیم بازاری به صورت هدفمند در حال توزیع است و این روند ادامه خواهد یافت.

وزیر جهاد کشاورزی، ارزش تولید غذا در کشور را سالانه ۸۰ میلیارد دلار عنوان کرد و گفت:برای این میزان تولید، سالانه ۱۰ میلیارد دلار نهاده‌ های کشاورزی وارد کشور شده و حدود ۶ میلیارد دلار نیز صادرات داریم.

حجتی با اشاره به طرح‌های هشت گانه افزایش تولید محصولات راهبردی در بخش کشاورزی گفت: طرح ۱۰ ساله خوداتکایی ۷۰ درصدی در تولید روغن را در دستور کار داریم.

وی ادامه داد: در سه سال اخیر تولید کلزا در کشور ۶ برابر افزایش یافته است.

وزیر جهاد کشاورزی یکی از دستاورد‌های بخش کشاورزی در سال‌های اخیر را افزایش تولید شکر و رسیدن به آستانه خودکفایی در این محصول عنوان کرد.

حجتی تصریح کرد: تاکنون در سطح ۳۵۰ هزار هکتار در کشور‌های قزاقستان، روسیه و آذربایجان قرارداد‌های بلندمدت برای کشت فراسرزمینی منعقد شده است.

در توزیع کالاهای اساسی باید منافع تولیدکننده و مصرف کننده در نظر گرفته شود

در این نشست،  محمد رضا پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، هدف از برگزاری این جلسه را ایجاد همکاری برای تامین و توزیع مناسب‌تر محصولات اساسی غذایی کشور عنوان کرد و گفت: در مدیریت تامین و توزیع کالا‌های اساسی باید منافع تولیدکننده و مصرف کننده به صورت توامان توجه داشت.

محمدرضا پورابراهیمی تصریح کرد: استفاده از سامانه‌های اطلاعاتی و الکترونیکی در توزیع محصولات اساسی موجب افزایش نظارت و کاهش هزینه‌ها خواهد شد.

همچنین در این نشست، سایر اعضای کمیسیون کشاورزی و مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی به طور جداگانه دیدگاه‌های خود را در ارتباط با تنظیم بازار محصولات کشاورزی و غذایی ارائه کردند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه