English

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات؛

داده های فضایی ۲۰ حوزه اقتصادی را پوشش می دهد

جهانگرد گفت: کاربرد داده های فضایی بیش از 20 حوزه اقتصادی را پوشش می دهند. از این رو باید این داده ها را برای توسعه اقتصادی گسترش دهیم تا اثر آن در دانش و اشتغال ببینیم.

داده های فضایی 20 حوزه اقتصادی را پوشش می دهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم روز ملی فضایی کشور با اشاره به دستاوردهای فضایی کشور در یک سال گذشته، گفت: امروز جنگ نرم تحریم اقتصادی علیه ایران اعمال شده و ما امروز در لبه دفاع از استقلال اقتصادی هستیم، از این رو امیدواریم در حوزه تکنولوژی بخشی وظیفه ملی خود را انجام دهیم.

جهانگرد با بیان اینکه ماهواره ها پس از استقرار با داده های سنجشی در اقتصاد نقش ایفا می کنند، افزود: از گذشته تاکنون زحمات زیادی در این بخش کشیده ایم و مهمترین مسئله این است که یک سوم دستاوردها مربوط به ماهواره است و سه چهارم مربوط به پرتابگرها هست. در واقع کاربرد داده های فضایی بیش از 20 حوزه را پوشش می دهند. از این رو باید این داده ها را برای توسعه اقتصادی گسترش دهیم تا اثر آن در دانش و اشتغال ببینیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه در جهان آینده ارتباطات پیوسته خواهد بود، گفت: امیدواریم یک پلتفرم داده پایه در اندازه فرا منطقه ای و جهانی در کشور تشکیل شود تا بسترهای موفقیت در سطح بین المللی حاصل شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • سهیلابحرینی

    پول سهام عدالت

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی