English

عبدالناصر همتی با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

تورم در شرایط کنونی اقتصاد، دغدغه مهم کشور است

رئیس کل بانک مرکزی با اشاره به اینکه تورم در ایران کلا ریشه تاریخی داشته و عمدتا ناشی از نوع سیاست های اقتصادی و مبتنی بر تبدیل ریالی درآمدهای نفتی کشور است ابراز داشت: تورم در شرایط کنونی اقتصاد، دغدغه مهم کشور است.

تورم در شرایط کنونی اقتصاد، دغدغه مهم کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالناصر همتی با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: تورم ، در شرایط کنونی اقتصاد، دغدغه مهم کشور است. البته تورم در ایران کلا ریشه تاریخی داشته و عمدتا ناشی از نوع سیاست های اقتصادی و مبتنی بر تبدیل ریالی درآمدهای نفتی کشور و تخصیص بخش مهمی از ارزهای ناشی از آن به واردات غیرضروری یا پروژه های غیرمولد بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی همچنین عنوان کرد: بر کسی پوشیده نیست که مهار مستمر اسب سرکش تورم در گرو تعامل جدی سیاست های مالی و پولی و نیز دسترسی بانک مرکزی به ابزارهای قوی و روزآمد است. در کنار تلاش های ماه های اخیر برای خنثی سازی تاثیرات تحریم، ساماندهی بازار ارز و بهبود ارزش پول ملی، بانک مرکزی با تمام توان در پی طراحی، تصویب و به کارگیری ابزارهای لازمی است که بتواند نرخ تورم را کنترل و قدرت خرید مردم را محافظت کند.

همتی در بخش پایانی پیام خود نوشت: ساماندهی اعتبارات بانکی، مدیریت قیمت پول با استفاده از عملیات بازار باز و کنترل نوسانات نرخ ارز، هر کدام قدم های جدی برای کنترل نرخ تورم است که بانک مرکزی بر اساس قواعد علم اقتصاد آنها را پیش می برد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه