English

معاون وزیر صنعت:

اجرای ضوابط و مقررات پیش فروش خودرو ضروری است/ پیش‌فروش خودرو بدون مجوز وزارت صمت غیرقانونی است

معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اجرای ضوابط و مقررات پیش فروش خودرو تاکید کرد.

اجرای ضوابط و مقررات پیش فروش خودرو ضروری است/ پیش‌فروش خودرو بدون مجوز وزارت صمت غیرقانونی است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، فرشاد مقیمی معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت بر اجرای ضوابط و مقررات پیش فروش خودرو تاکید کرد و از مردم خواست به منظور جلوگیری از هرگونه سواستفاده مالی شرکتهای فاقد مجوز، قبل از سرمایه‌گذاری برای پیش فروش خودرو، وضعیت شرکتهای اعلام کننده را بررسی کنند.

وی با اشاره به دستورالعمل ماده ۵ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت حقوق مصرف‌ کنندگان خودرو و ابلاغیه‌های اخیر وزارت صمت تصریح کرد: تمام شرکت‌های تولیدکننده خودرو و نمایندگی شرکت‌های خارجی مجاز، از اقدام به پیش فروش خودرو قبل از اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت خودداری کنند.

معاون صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: شرکتهای دارای مجوز موظفند عملکرد پیش فروش خودرو را بصورت هفتگی به معاونت صنایع و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان اعلام کنند.

مقیمی تصریح کرد: شرکت‌ها موظفند ضمن رعایت سقف مجاز به پیش فروش از هرگونه ایجاد تعهد خارج از مجوز مربوطه امتناع کرده و نسبت به ارایه دسترسی برخط به سامانه فروش به سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان به عنوان دستگاه نظارتی جهت کنترل این آمار اقدام کنند.

گفتنی است چندی پیش دادستان عمومی و انقلاب تهران در خصوص فراخوان‌های پیش فروش خودرو هشدار داده و اعلام کرده بود: هشدار دادستانی تهران مربوط به آگهی‌های پیش فروش از سوی شرکت‌های خودروسازی معتبر و دولتی همچون ایران خودرو و سایپا نمی‌باشد بلکه منظور شرکت‌های موهومی است که مردم را با پیش فروش فریب می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه