English

معاون وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به موج مطرح کرد:

۷۰ هزار نفر متقاضی تسهیلات طرح بازآفرینی شهری

هوشنگ عشایری گفت: در حال حاضر طبق مصوبات سالانه باید 100 هزار واحد مسکونی در طرح بازآفرینی شهری ساخته شود که تاکنون 70 هزار متقاضی ثبت نام کرده اند.

70 هزار نفر متقاضی تسهیلات طرح بازآفرینی شهری

معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به اینکه برنامه 6 هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح بازآفرینی تخصیص یافته که 4هزار 500 میلیارد تومان مربوط به نوسازی خانه های مردم بود و هزار 500 میلیارد تومان در قالب بازآفرینی مشترک برای زیر ساخت ها در نظر گرفته شود.

هوشنگ عشایری در پاسخ به موج درباره جزئیات تسهیلات طرح بازآفرینی گفت: طبق مصوبه قرار است در این طرح سالانه 100 هزار واحد مسکونی ساخته شود ز ابتدای سال تاکنون 70 هزار واحد در طرح بازآفرینی ثبت نام کرده اند که 35 هزار نفر مورد به مردم و 35 هزار مربوط به سازندگان حرفه ای و شهرداری ها بوده اند. برای سازندگان حرفه ای تا سقف 110 میلیون تومان تسهیلات تومان در نظر گرفته شده که برای تهران 50 میلیون تومان با سود 9 درصد و 60 میلیون با سود 18 درصد و برای شهرهای دیگر 40 میلیون تومان با سود 9 درصد و 70 میلیون با سود 18 درصد است.در حال حاضر شرایط برای پرداخت برای این 70 هزار واحد وجود دارد

او درباره صرفه اقتصادی طرح تصریح کرد:اگر افرادی که در نقاط خارج از نقاط بازآفرینی بسازد متری 300 هزار تومان برای او گران تمام می شود. بنابراین این طرح انگیزه خوبی برای سازنده ها وجود دارد و از طرف دیگر تقاضا برای خرید مسکن در مناطق بازآفرینی بیشتر است.

عشایری با بیان اینکه از 70 هزار واحد آماده نوسازی 35 هزار روی اراضی وزارت راه و شهرداری است، تصریح کرد: با توجه به تاکیدات رییس جمهوری داشته و استانداران و شهرداری ها ورود کرده اند سایر اراضی هم وارد طرح بازآفرینی شوند. برای نمونه محله فرحزاد جزو محله بازآفرینی است و اگر مناطق مجاور همچون سعادت آباد طرح های دولتی وجود داشته باشد می توانند از تسهیلات طرح بازآفرینی بهره مند شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه