English

وزیر راه و شهرسازی:

دولت وظیفه دارد زمینه خانه‌دار کردن مردم را فراهم کند

وزیر راه و شهرسازی گفت: دولت وظیفه دارد زمینه خانه‌دار کردن مردم را فراهم و این اطمینان را در درون حاکمیت ایجاد کند و جریان تولید مسکن پایدار انجام شود.

دولت وظیفه دارد زمینه خانه‌دار کردن مردم را فراهم کند

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نشست بررسی مسائل مربوط به مسکن مهر پردیس گفت: اساس حرکت ما آن است که بتوانیم تا سرحد امکان برای خانه‌دار کردن مردم تسهیل‌گری کنیم.

وی با بیان اینکه وظیفه دولت تولید مسکن نیست، افزود: دولت وظیفه دارد زمینه خانه‌دار کردن مردم را فراهم و این اطمینان را در درون حاکمیت ایجاد کند و جریان تولید مسکن پایدار انجام شود.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر اینکه عرضه و تقاضا باید تناسب داشته باشد، گفت: بحث مربوط به تأمین مسکن اقشار کم درآمد بایستی با سیاست‌های مستمر پایش شود.

اسلامی اظهار کرد: مشکلات متنوعی در بحث مسکن مهر وجود داشت که در هفته اول حضورم آنها را شناسایی کردم و برای همه پروژه‌های مشکل‌دار مسکن مهر تصمیم‌گیری کرده‌ایم و به زودی اقدامات لازم در تسریع در روند تکمیل آنها انجام می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی به برنامه ساخت ۲۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید اشاره کرد و افزود: ایجاد شهر‌های جدید از اوایل انقلاب در دستور کار بوده است و مقرر بود حدود ۶۰ شهر جدید در کشور ساخته شود. 

وی گفت: ایجاد این شهر‌ها کمک می‌کند تا دست‌اندازی به اراضی دولتی مهار شود و از ساخت و ساز‌های غیرمجاز جلوگیری به عمل آید.

وزیر راه و شهرسازی در پاسخ به درخواست یکی از نمایندگان مجلس برای اعطای مجوز‌های خاص جهت برخورد با پیمانکاران متخلف گفت: برای این کار نیاز به مجوز خاصی نیست. پیمانکاران توسط کارفرما گرفتار شده و باید با نگاه مسلمانی هر دو طرف را ببینیم.

اسلامی با اشاره به اینکه قرارداد مترو پردیس، قرارداد درستی است که باید اجرا شود، افزود: باید به این سمت حرکت کنیم و نباید بارگذاری جمعیتی بیشتری در پردیس انجام شود.

وی تأکید کرد: در طرح مسکن مهر جمعیت پذیری حدود ۸۰ هزار واحد پیش‌بینی شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه طی دو ماه اخیر سعی کردیم مسائل را به طور دقیق شناسایی و راه‌حل‌هایی برای آنها پیدا کنیم، تصریح کرد: تقویت مدیریت و حل و فصل مسائل پیمانکاران جزو راه حل‌هایی بوده که اجرایی شده است.

وی با اشاره به اینکه در بحث تکمیل تاسیسات زیربنایی قرارداد‌هایی با قرارگاه خاتم امضا شده است، گفت: برای تأمین واحد‌های مسکونی ۲۵۰۰ متقاضی از ظرفیت‌های محدوده شهر پردیس استفاده می‌کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با برنامه‌ریزی وزارت راه و شهرسازی ساخت ۴۰۰ هزار واحد مسکونی در شهر‌های جدید، بافت‌های فرسوده و شهر‌های زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت آغاز شده است. 

وی ادامه داد: با احتساب ۵۰۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌تمام تا پایان سال ۹۹، ۹۰۰ هزار مسکن در کشور ساخته خواهد شد.

وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: افزایش تسهیلات مسکن زمینه ساز رشد قیمت مسکن خواهد شد و ما باید به توانمندسازی مردم برای خانه‌دار شدن آن هم با قیمت مناسب کمک کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی