English

فرهنگ سازی و ایجاد تعصب در استفاده کالای ایرانی هدف اصلی برگزارکنندگان نمایشگاه های کالای ایرانی است

دبیر اجرایی نمایشگاه جهیزیه ایرانی که از ۱۷ تا ۲۱ دی در چهلسرای مصلی امام خمینی برگزار می شود معتقد است تعصب و ترغیب مردم به خرید کالای ایرانی باید همانند تعصبی که مردم به یک تیم فوتبالی دارند چه ببازد و چه ببرد! در مردم کشورمان نهادینه شود.

فرهنگ سازی و ایجاد تعصب در استفاده کالای ایرانی هدف اصلی برگزارکنندگان نمایشگاه های کالای ایرانی است

به گزارش خبرگزاری موج، نشستی با عنوان حمایت از کالای ایرانی با حضور ابراهیم درستی نماینده اتاق اصناف ایران نائب رئیس أول اتاق اصناف تهران-  سیدمحمد عبدالهی، رییس اتحادیه صنایع دستی و اشیاء قدیمی و رییس کارگروه تخصصی صنایع دستی و گردشگری کشور- رسول شجری رییس اتحادیه کفاشان دست دوز - نیکزاد دبیر شورای عالی بسیج تجار و فعلان اقتصادی کشور و قدیری زاده صادرکننده برتر کشوری در مجموعه چهلسرای مصلی امام خمینی (ره) برگزار  شد.

در ابتدای این نشست ابراهیم درستی نایب رییس اتاق اصناف تهران  درباره اینکه برای حمایت از کالای ایران چه باید کرد گفت: در شرایط فعلی بایستی حس رقابت را در تولیدکنندگان داخلی احیاء کنیم ، با تغییری در بدنه دولت در حوزه صنعت واقتصاد افتاده نشانه های امیدوارکننده ای از بهبود و مساعد شدن ثبت سفارش ها را شاهدیم.

درستی افزود: دولت باید کمک کند تا تولید رونق پیدا کند بعنوان بخش خصوصی انتظار داریم دولت اعتماد مردم را جلب کند.

وی خاطرنشان کرد: دولت برای تولیدکننده بستر و مواد اولیه را فراهم نکرده و برای محدود کردن مبادی ورود کالای قاچاق از مرزها کاری نشده است.

وی تاکید کرد : ترکیه در حال حاضر با وام های یک تا سه درصدی که به تولیدکنندگان داده شرایطی خوبی را فراهم کرده تا تولیدکننده ها رغبت زیادی داشته باشند تا از نیروهای جوان خود برای اشتغالزایی در کارگاه های تولیدی خود بهره ببرند‌.

در ادامه این نشست رییس اتحادیه کفاشان دست دوز به اوج نابسامانی های دولت در سال های ۹۶ و ۹۷ اشاره و گفت: نابسامانی ارز کشور ، جابجایی ها در وزارت صنعت موجب شده  تولیدکننده داخلی نقطه امنی برای سرمایه گذاری در ۵ سال آینده خود متصور نباشد.

رسول شجری افزود: چرم کالای استراتژیک است و متاسفانه چه بصورت قانونی و قاچاق با قیمت ۲ دلار خام فروشی می شود در حالیکه می توان محصول نهایی چرم را با ۲۰ دلار صادر کرد.

وی تاکید کرد: ترکیه در حوزه کفش موفقیت بالایی داشته و با حمایت هایی که دولت ترکیه از تولیدکنندگان کفش کرده و ۵۰ درصد هزینه های برگزاری نمایشگاه های داخلی و خارجی اش را بعهده گرفته این حوزه رغبت زیادی برای صادرات دارند.

شجری خاطرنشان کرد: ما در دوره سه سال برداشته شدن تحریم ها فرصت داشتیم تا کارخانه ها را بازسازی کنیم امروزه تهیه مواد اولیه کفش داخلی در بازار بشدت کمیاب است.

وی ادامه داد: تولیدکننده کفش امروز در تهیه مواد اولیه مشکل دارد ، دولت بایستی زیر ساخت های لازم برای ارایه بسته های حمایتی به تولید در ۵ سال آینده را فراهم کند تا واحدهای تولیدی کفش بتوانند سرپا شوند، تولیدکننده ما نمی تواند در شرایط کنونی سرمایه گذاری کلان کند.

نیکزاد دبیر شورای عالی بسیج تجار و فعالان اقتصادی کشور در این نشست خبری با اشاره به تمامی ایرادات حوزه تولید و دولت افزود : یکی از اتفاقات خوب در این دوران تحریم ایجاد بزرگترین کارخانه تولید اولیه کاغذ در شهرستان زنجان بود و توانستیم صادرات به چین که یکی از بزرگترین مصرف کننده های کاغذ در دنیاست داشته باشیم.

وی با تاکید بر اینکه ما بایستی در ابتدا نگاه به ظرفیت های داخلی کشورمان داشته باشیم ، گفت: ما بعنوان متولی حوزه کفش ضعیف عمل کردیم و کفش های تولیدی را به آفریقا صادر کردیم در حالیکه صادرات به آفریقا بازار هدف خوبی برای ما نبود.

نیکزاد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری راجع به شرکت های دانش بنیان ،  بومی سازی و مهندسی معکوس افزود: ما با بازسازی چرخ بال ها، هلی کوپتر و کشتی های ساخت خارج توانستیم تکنولوژی ساخت آن در کشور پیاده کنیم.

همچنین محمد جعفربیگی دبیر اجرایی نمایشگاه جهیزیه ایرانی (۱۷ تا ۲۱ دی چهلسرای امام خمینی )  در این نشست درباره هدف از برگزاری این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه تلاش کردیم تا بهترین برندها و کالاهای ایرانی با تاکید بر سخنان رهبری در راستای اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی حضور داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه با حمایت رییس کار گروه بسیج اصناف کشور تمام تمرکز را بر این گذاشتیم تا این نمایشگاه با تکیه بر توانمندی های ایرانی شکل بگیرد، گفت: در این نمایشگاه غرفه ای با پویش نذر جهیزیه  برپا می شود که در آن غرفه داران و تولیدکنندگان و حتی بازدیدکنندکان وسایل نویی که در منزل دارند را به جوانان نیازمند برای شروع زندگی اهدا کنند‌.

دبیر اجرایی نمایشگاه جهیزیه ایران ادامه داد: در این نمایشگاه تلاش کردیم تا حضور صد درصدی و مستقیم  کالاهای ایرانی ، کارخانجات و تولیدکننده ها را با تخفیف ۳۰ درصدی شاهد باشیم.

وی به حضور ۲۰۰ شرکت داخلی در این نمایشگاه اشاره و افزود: در این نمایشگاه تمامی لوازم و محصولاتی از جمله خدمات ،تشریفات مجالس و آتلیه با قیمت های مناسب با هدف فرهنگ سازی  و ایجاد تعصب در مردم برای خرید  و حمایت از کالای ایرانی برپا می شود.

رییس اتحادیه صنایع دستی و اشیا قدیمی کشور در این نشست به اعتمادسازی در مصرف کننده و  ایجادعرق ملی نسبت به حمایت از تولیدکننده و ترغیب ایرانیان به خرید کالای ایرانی به جای خرید کالای بی کیفیت چینی اشاره و گفت: متولیان تولید مواد اولیه خود را از طریق شرکت های دانش بنیان با کیفیت بالا تهیه کنند ، بیمه و خدمات رفاهی که به کارگران می پردازیم را  افزایش دهیم تا کالای با کیفیت تری تولید شود.

سیدمحمد عبدالهی با تاکید براینکه دولت باید دکترینی داشته باشد تا  با تغییر یک وزیر اتفاقی رخ ندهد ،تولیدکننده و سرمایه گذار در اقتصاد امن فعالیت کنند افزود: یکی از راههای حمایت از کالای ایرانی برداشتن بروکراسی اداری، کنترل مبادی قاچاق ، ایجاد فضای رقابتی تولیدکنندگان با کالاهای خارجی و انجام بازاریابی علمی است تا کالاهای ایرانی استاندارد لازم را احراز و راحتتر عرضه شوند.

رییس کار گروه تخصصی صنایع دستی و گردشکری کشور از دولت خواست تا به میدان بیایند و امکانات و تسهیلات  ایجاد کنند.

عبدالهی خاطرنشان کرد: ما در حوزه تولیدات صنایع دستی نیاز داریم تا سلیقه بازار هدف را دنبال کنیم و با توجه به هزینه های بالای ارز دولت باید به میدان بیاید و امکانات و تسهیلات ایجاد کند.

در پایان رضا قدیری زاده صادرکننده برتر افزود: صنعتگر ایرانی ما امروز توانسته حوزه کشورهای سی آی اس از ازبکستان تاجیکستان تا غرب روسیه و بلاروس جمعیت ۴۰۰ میلیونی جذب کند تا مصرف کننده و  طالب پوشاک ، کالاهایی تزیینی مثل لوستر مبلمان و صنایع غذایی باشند.

چهاردهمین نمایشگاه جهیزیه ایرانی (17 تا 21 دی 97) در مصلی امام خمینی(ره) با هدف حمایت از کالای ایرانی ، فراهم آوردن کالای با کیفیت ایرانی با قیمت مناسب برای زوج های جوان ایرانی آغاز به کار می کند.

در نمایشگاه امسال حضور مستقیم کارخانجات و تولیدکنندگان ایرانی را شاهد هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه