English

نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس از عملکرد بانک سپه قدردانی کردند

در دیدار مدیرعامل و اعضای هیئت‌مدیره با نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از عملکرد مطلوب بانک سپه و اقدامات اثرگذار بانک در عرصه ملی و استانی قدردانی شد.

نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس از عملکرد بانک سپه قدردانی کردند

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بانک سپه، محمدکاظم چقازردی در این دیدار که به میزبانی بانک سپه برگزار شد، ضمن ارائه گزارش جامعی از عملکرد بانک سپه در حوزه‌های مختلف گفت: اصلی‌ترین چالش فعلی نظام بانکی کشور عدم توازن در منابع و مصارف ، عدم توازن در درآمد و هزینه و مشکلات نقدینگی است.

حضور اثرگذار بانک در عرصه بانکداری کشور

مدیرعامل با اشاره به اقدامات اثرگذار بانک در عرصه ملی برای حمایت از تولید و اشتغال اظهار داشت: بانک سپه در اکثر شاخص‌های عمومی که ملاک ارزیابی نظام بانکی است، رتبه برتر را دارد و در طول 4 سال گذشته با حضور فعال در بازار بین‌بانکی نقدینگی موردنیاز برخی از بانک‌ها را تأمین نموده است.

وی افزود: عاملیت اجرای ابر پروژه مهار آب‌های مرزی توسط بانک سپه صورت گرفته و از محل منابع صندوق توسعه بیش از 150 پروژه وزارت نیرو و جهاد کشاورزی برای مدیریت آب‌های مرزی به پروژه‌های مربوط اختصاص‌یافته است. به‌علاوه بیش از 12 میلیارد دلار قرارداد ارزی برای اجرای پروژه‌های ملی و استانی با صندوق توسعه قرارداد منعقد و بسیاری از پروژه‌ها اجرایی شده است.

رئیس هیئت‌مدیره خاطرنشان کرد: بانک سپه ازنظر توازن در منابع و مصارف در موقعیت مناسبی قرار دارد و در حال حاضر، رشد منابع بانک در طول چهار سال اخیر بالای 33 درصد و فراتر از نرخ رشد نقدینگی است؛ درنتیجه بانک توانسته سهم بازار خود را با رعایت نرخ‌های بانک مرکزی افزایش دهد.

بانک سپه جزو بانک‌های برتر در حمایت از واحدهای کوچک و متوسط است

چقازردی با اشاره به اقدامات مؤثر بانک در طرح رونق تولید گفت: در طرح رونق تولید با توجه به سایز بانک، رتبه برتر را در کشور داریم و بانک سپه در حمایت از واحدهای کوچک و متوسط پیشرو است و بارها مقامات ملی و استانی از این موضوع قدردانی کرده‌اند.

مدیرعامل از هدف‌گذاری منابع بالای 100 هزار میلیارد تومان در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: ان شاالله در سال جاری با تلاش همکاران منابع بانک از 100 هزار میلیارد تومان عبور خواهد کرد و توان مالی بانک برای تأمین مالی پروژه‌ها حفظ و ارتقا می‌یابد.

برنامه برای واگذاری سهام بانک در شرکت سرمایه‌گذاری امید داریم

رئیس هیئت‌مدیره به اهمیت نقش شرکت سرمایه‌گذاری امید در تولید و اشتغال کشور اشاره کرد و افزود: بانک سپه در سال 1380 مجموعه سرمایه‌گذاری‌های انجام‌شده در قالب مشارکت حقوقی را به یک شرکت مستقل تبدیل کرد و پس از اخذ مجوز از بانک مرکزی، آن را با سرمایه 65 میلیارد تومان به ثبت رسانید. این شرکت در حال حاضر هلدینگ بزرگی است که در بخش‌های مهمی همچون: گل گهر، چادرملو و همچنین فعالیت‌های نیروگاهی فولاد ، نفت ، پتروشیمی ، سیمان و معادن سرمایه‌گذاری و مشارکت کرده است.

چقازردی سهم بانک سپه از شرکت امید را 70.5 درصد اعلام کرد و ارزش پرتفوی روز سرمایه‌گذاری امید را قابل‌توجه دانست و اظهار داشت: هدف اصلی بانک سپه از ایجاد شرکت سرمایه‌گذاری امید، بنگاه‌داری نبوده، بلکه کمک به رشد و توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های کلان و استراتژیک ملی بوده؛ لذا سود حاصل از فعالیت‌های این شرکت مجدداً در پروژه‌ها و بخش‌های مولد اقتصادی سرمایه‌گذاری شده است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر به‌منظور اجرای تکالیف قانونی و پیرو تأکیدات مسئولین محترم برنامه واگذاری سهام بانک در شرکت سرمایه‌گذاری امید به تصویب هیئت‌مدیره بانک رسیده است و با توجه به شرایط بازار، عرضه خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه