English

آذری جهرمی در پاسخ به موج:

جمع آوری دکل های اضافه تهران را زیبا می کند/شهرداری در پیوستن به دولت الکترونیک پیشتاز است/۵۰۰ نرم افزار دزد به پلیس فتا معرفی شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه شهرداری در پیوستن به دولت الکترونیک پیشتاز است، گفت: جمع آوری دکل های اضافه تهران را زیبا و کیفیت ارتباطات را تضمین می کند.

جمع آوری دکل های اضافه تهران را زیبا می کند/شهرداری در پیوستن به دولت الکترونیک پیشتاز است/500 نرم افزار دزد به پلیس فتا معرفی شد

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، محمدجواد آذری جهرمی در حاشیه همایش تهران هوشمند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهر هوشمند دارای صنعت و کسب و کارهایی است که الِمان های شهر هوشمند را تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: شهر هوشمند با بهره وری همراه  است و در آن شرایط خدمات بهبود خواهد یافت و مجموعه ای از کسب و کار شکل می گیرد و این یعنی اقتصاد شهر هوشمند و این اقتصاد موجب رشد فناوری می شود و موجب افزایش اشتغال و افزایش درآمدهای ناخالص ملی می شود.

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات در رابطه با دولت الکترونیک یادآور شد: وظیفه دولت الکترونیک ارائه خدمات هوشمند و الکترونیک به مردم است اما شهر هوشمند مربوط به نحوه مدیریت شهر است و بخشی از حوزه مدیریت شهری در قالب خدمات به شهروندان است و مفهوم دولت الکترونیک و شهر هوشمند هر چند قاربت معنایی دارند اما مفاهیمی مستقل هستند.

آذری جهرمی در پاسخ به پرسش خبرنگاری که کاستی های دولت الکترونیک را جویا شد، اظهار کرد: مصادیق دولت الکترونیک وجود دارد و باید دستاوردها ادامه دار باشد و صدور کارت سوخت با سه کلیک و بدون هزنیه راحتی برای شهروندان را نشان می دهد و از هزنیه های دولت و مخارج مردم در این رابطه جلوگیری شده است.

وی خاطر نشان کرد: دولت الکترونیک موفق شده جلوی قاچاق غیر مجاز گوشی تلفن همراه را بگیرد و بازاری که تا 95 درصد غیر شفاف بود، امروز 100 درصد شفاف شده است و به رفاه شهروندان کمک کرده است و امروز توزیع سبدکالا به نیازمندان از طریق کدهای دستوری انجام می شود و دولت الکترونیک خدمات بیشتری را ارائه خواهد کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات با طرح این موضوع که 2500 دستگاه خدمات رسان باید به دولت الکترونیک متصل شوند، گفت: تا ابتدای فروردین ماه سال 97 این اتصال بسیار ناچیز بود و تنها 10 درصد دستگاه ها به دولت الکترونیک متصل بودند و برای تحقق کامل پیوستن به دولت هوشمند در حال مذاکره هستیم و تا کنون نیروی انتظامی در حوزه کارت سوخت متصل شد و برای مبارزه با قاچاق گوشی تلفن همراه نیروی انتظامی متصل شد و چند خدمت خود را ارائه کرد.

آذری جهرمی تصریح کرد: مذاکرات با قوه قضاییه در خصوص پیوستن به دولت الکترونیک همچنان ادامه دارد، اتصال بر قرار نشده و با بانک مرکزی هم در حال پیوستن به دولت الکترونیک است و همین هماهنگی ها را با بانک ها و بیمه ها انجام دادیم.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا همه امکانات در شهر تهران تجمیع شده و در مورد شهر هوشمند اینطور عمل می شود؟ بیان کرد: متولی شهر هوشمند شهرداری ها هستند و شهرداری تهران پیشگام است و حضور آقای حناچی طبیعتاً در تحقق شهر هوشمند تاثیر گذار بوده و شنیدم که یک جوان دهه شصتی به زودی شهردار مشهد خواهد شد و این قطعاً موثر خواهد بود در توسعه فناوری و مابقی شهرها هم برنامه ریزی ها را در حوزه هوشمند سازی را آغاز کردند.

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات ادامه داد: همایش شهر هوشمند قطعاً ویژه تهران نیست و همگرایی برای دیگر شهرها است.

آذری جهرمی در خصوص امنیت اطلاعات در شهر هوشمند و نظارت بر خدمات رسانی های هوشمند نیز اظهار کرد: این کار را مرکز ماهر آغاز کرده است و دو بخش دارد یک بخش آگاهی رسانی به شهروندان است و آنها را تا حدودی نسبت به اتفاقاتی که در فضای هوشمند انجام می شود، آگاه می کنیم.

وی افزود: بخش دیگری از فعالیت های نظارتی پایش عملکردهاست و دیروز مرکز ماهر گزارشی را ارائه داد که طبق آن 500 نرم افزار اندرویدی در مارکت های اندرویدی که با استفاده از خدمات ارزش افزوده و پول زیادی که از جیب شهروندان برداشته می کردند، شناسایی شدند.

معرفی و شناسایی 500 نرم افزار موبایلی دزد به پلیس فتا

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات همچنین گفت: این اپلیکیشن ها با اخاذی از مردم و با زرق و برق زیاد روی گوشی های موبایل مردم نصب می شوند و یک دزدی آشکار انجام می دادند و این 500 نرم افزار را ساماندهی شده و با یکم مرجع می بینیم و دیروز گزارش آن را برای پلیس فتا ارسال کردیم و ما آن را ساماندهی شده می بینیم و پلیس فتا باید بررسی کند و باید ارقام سودجویی شده باید شناسایی شود و همه آن شهروندان برگردد.

آذری جهرمی خاطر نشان کرد: ما بد افزارها و جاسوس افزارهایی در این فضا داشتیم و مرتب در حال اطلاع رسانی و هشدار هستیم هستیم و متاسفانه علیرغم اطلاع رسانی بی توجهی به هشدارهای داده شده وجود دارد.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگار اجتماعی موج ضمن تشریح تفاهم نامه با شهرداری بیان کرد: ما سه بخش برای ایجاد شهر هوشمند داریم و در بخش زیر ساخت ها با شهرداری تهران هماهنگی انجام می دهیم و بخشی از این موضوع به اپلیکیشن های شهر هوشمند و بخش دیگری هم به شهروند هوشمند مربوط است.

وزیر ارتباطات و فناوری ارتباطات با اعلام اینکه تفاهم نامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و شهرداری تهران به توسعه زیر ساخت های شهر هوشمند مرتبط است خطاب به خبرنگار موج از برج میلاد دکل های سطح شهر را نشان داد و خاطر نشان کرد: از همینجا که ایستادید نگاهی به شهر تهران کنید این دکل هایی که بر سر ساختمان ها قرار گرفتند دکل های مخابراتی نسل سه و چهار نیستند و صرفاً برای اتصال پُینت تو پُینت و خدمات بیسیم و بسیاری از ارتباطات دیگر است.

1400 کلیومتر فیبر نوری در تهران

آذری جهرمی همچنین بیان کرد: امروز شهرداری 1400 کیلومتر فیبر نوری در شهر تهران دارد و درآمد لازم را از این حوزه ندارد و طبق ماده 67 قانون برنامه ششم توسعه در قالب توسعه شبکه ملی اطلاعات این شبکه های فیبری می تواند مورد استفاده قرار بگیرد و این دکل ها اگر برچیده شود، سلامت فرکانسی شهر تهران و نویزی که شهروندان در برابر آن قرار داردند از بین می رود و زیبایی شهر همراه با کیفیت ارتباط بهتر تضمین می شود.

وی در همین ارتباط گفت: تفاهم نامه ای که امروز برای توسعه همکاری ها با شهرداری تهران منعقد شد زمینه توسعه همکاری دولت الکترونیک است و شهرداری به آن می پیوندد و خدمات راحت تری به مردم ارائه می دهد و همچنین در حوزه به اشتراک گذاری داده هایی است که کسب و کارها در آن فعالیت می کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی