English

امضای سه سند همکاری کشاورزی بین ایران و ترکیه

​ایران و ترکیه سه سند همکاری در زمینه باغبانی، دامپزشکی و زنبورداری امضا کردند.

امضای سه سند همکاری کشاورزی بین ایران و ترکیه

 

به گزارش خبرگزاری موج، محمد حجتی، وزیر جهاد کشاورزی، در مراسم امضای تفاهم نامه با وزارت کشاورزی ترکیه گفت: تاکنون جمهوری اسلامی ایران تفاهم نامه‌های خوبی را در حوزه کشاورزی با ترکیه داشته و همکاری های مثمر ثمری در این زمینه انجام شده است.

وی با بیان اینکه ما ملاقات های زیادی با مسئولان کشاورزان ترکیه به صورت دوجانبه و سه جانبه داشتیم، افزود: تاکید ما همیشه بر همکاری های هر چه بیشتر بوده، همکاری هایی که مربوط به مشکلات قطر در منطقه بود و به نتیجه رسید و همچنین نقطه نظراتی که درباره قدس وجود دارد و هر دو کشور بر آن واقف هستند.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه ایران و ترکیه باید همکاری های کشاورزی خود را در ابعاد مختلف توسعه دهند، اظهار داشت: بخشی از این همکاری ها، تجاری است؛ ضمن اینکه حجم مبادلات دو کشور بسیار کم است و باید افزایش یابد.

حجتی با اشاره به اینکه محدودیت های موجود به دلیل تحریم هایی است که شرایط ما را تحت تاثیر قرار داده است، خطاب به طرف ترکی گفت: شما به بحث تجارت ترجیحی اشاره کردید و ما امیدوار هستیم بتوانیم بیشتر در این زمینه با هم کار کنیم که البته این مذاکرات از سوی ما بوده و آمادگی گفتگوی مجدد در این زمینه را داریم.

وی با اشاره به اینکه ایران و ترکیه دو کشور همسایه و دوست هستند تصریح کرد: ما می توانیم در بسیاری از زمینه ها با هم کار کنیم و ترکیه تجربیاتی دارد که ما از آن استقبال می کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: به عنوان مثال شما در حوزه گلخانه خیلی زودتر از کشور ما وارد عمل شدید و در این زمینه می توانید تجربیات خود را به ما انتقال دهید.

حجتی با بیان اینکه کالاهای اساسی در کشور ما در اولویت قرار داردبه ایجاد محدودیت تجاری در این حوزه اشاره کرد وگفت: بنده از دولت ترکیه به دلیل حمایت از جمهوری اسلامی ایران در دوره تحریم ها تشکر می کنم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به حوزه گیاهان دارویی اشاره کرد و افزود: بحث گیاهان دارویی از جمله حوزه هایی است که می خواهیم در زمینه بازاریابی و فروش آنها با کشور ترکیه همکاری کنیم.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: در حوزه هایی مثل بیماری های تب برفکی، آنفلوآنزای پرندگان و سایر بیماری های دامی نیز خواهان همکاری دوجانبه با ترکیه هستیم.

وی سرمازدگی باغات میوه و گردو را مورد اشاره قرار داد و افزود: متخصصین ترکیه ای در این زمینه همکاری های فنی خوبی با ما داشتند که از آنها تشکر می کنند.

حجتی در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به پیشرفت ترکیه در زمینه جنگلداری گفت: با توجه به توسعه ای که در حوزه جنگل در کشور ترکیه اتفاق افتاده ما خواهان همکاری در این زمینه با ترکها هستیم.

در پایان این مراسم سه سند همکاری در زمینه های باغبانی، دامپزشکی و زنبورداری بین وزارت جهاد کشاورزی ایران و وزارت کشاورزی ترکیه به امضا رسید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه