English

الکساندر براسلاواسکی در پاسخ به موج؛

۲۰ درصد تولید کشاورزی را در ایران بالا می بریم/فناوری کشاورزی مقاوم به آب را به ایران منتقل می کنیم

نماینده شرکت فناورانه گرین لند تایوان گفت: در حال حاضر پروژه های در زمینه تولید نانویی کشاورزی در ایران شروع کردیم و موفق شدیم از زمین های بایر 8 تن گندم برداشت کنیم و در سایر زمین ها 20 درصد تولید را افزایش دادیم، اما به طور کلی هدف انتقال فناوری تولید محصولات کشاورزی مقاوم به کم آبی است.

20 درصد تولید کشاورزی را در ایران بالا می بریم/فناوری کشاورزی مقاوم به آب را به ایران منتقل می کنیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری، الکساندر براسلاوسکی رییس هیات مدیره شرکت  فناورانه لندگرین تایوان درباره همکاری مشترک فناورانه در بخش کشاورزی ایران گفت: آزمایش های یکساله در بخش کشاورزی ایران موفقیت آمیز بوده است و به دنبال توسعه همکاری های این بخش هستیم. از این رو از نتیجه پروژه ای تغذیه گیاهان را که در تایوان به مدت 5 سال اجرا شده استفاده خواهیم کرد. برمبنای نتایج بدست آمده چهار نوع آب برای کشت شناسایی کرده ایم. همچنین 9 نوع گاز مخلوط با آب بر مبنای فناوری های نانو کشف کرده ایم که  در تغذیه گیاهان موثر است.

او با تاکید بر اینکه هوای اطراف گیاه را غنی سازی می کنیم تصریح کرد: این فناوری نمونه مشابه در دنیا ندارد، حتی ترکیبات دی اکسید کربن و اکسیژن در فرآیندهای جدا و پس از تغییر ترکیبات دوباره به گیاه انتقال می یابد.

براسلاواسکی با اعلام اینکه پروژه ای برای کشت محصولات کشاورزی در ماه و مریخ در دستور کار داریم، افزود: با کمک اتمسفر، دما و رطوبت را کنترل می کنیم و حتی از نور، موسیقی و میدان مغناطیسی برای تاثیرگذاری در رشد گیاهان مختلف استفاده می کنیم.

او با اشاره به اینکه هر گیاه تغذیه، هوا و نور خاص خودش نیاز دارند، اظهار کرد: در تایوان به صورت همزمان روی 1500 نوع گیاه در گلخانه تولید می شود.

پژوهشگر تایوانی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری موج درباره نتایج تحقیقات آنها در کشاورزی ایران گفت: سرعت تخریب کشاورزی در ایران به دلیل اقلیم های متفاوت بیشتر است،  برخی زمین های کشاورزی از نظر ایرانی ها بایر است، اما ما به دنبال احیای آن هستیم. از این رو وارد پروژه های در ایران شده ایم. در واقع از زمین های بایر 8 تن گندم و جو برداشت کردیم درحالی که قبلا از زمین های آباد در ایران 6 تن گندم برداشت می شد. بنابراین فناورانه 20 درصد تولید را بالا می برد.

شهاب جوهر شیرازی مدیرعامل شرکت سرزمین سبز نانو با اشاره به اینکه شرکت لندگرین با سرمایه گذاری مشترک در ایران در زمینه توسعه فناوری در بخش کشاورزی شروع بکار کرد گفت: ایران دارای 11 اقلیم است به همین دلیل بومی سازی فناوری بخش کشاورزی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از این رو در نقاط مختلف ایران محصولات مختلفی را برپایه فناوری کشت و آزمایش کردیم. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه