English

نایب رئیس اتاق ایران و چین در گفتگو با خبرگزاری موج

فساد ثبت سفارش و رانت ارزی اخیر هرجای دنیا بود مدیران عوض می شدند/رییس جمهور پاسخگوی وزیر انتخابیش باشد

مجیدرضا حریری گفت: در حال حاضر مشکلات اقتصادی در نتیجه نابسامانی و تصمیم های نادرست و فساد سیستمی است، هرچند می توان اذعان کرد که اتفاقات اخیر درباره فساد ثبت سفارش خودرو و رانت ارز دولتی اگر هر جای دیگری از دنیا رخ می داد حتما مدیران عوض می شد.

فساد ثبت سفارش و رانت ارزی اخیر هرجای دنیا بود مدیران عوض می شدند/رییس جمهور پاسخگوی وزیر انتخابیش باشد

نایب رئیس اتاق ایران و چین در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج، درباره ارزیابی عملکرد وزارت صنعت، معدن و تجارت در چارچوب تغییر تیم اقتصادی دولت دوازدهم گفت: نخست باید بگویم کارنامه وزارت صنعت در دولت یازدهم و دوازدهم در بخش اجرا و سیاست گذاری قابل بررسی است و متاسفانه در یکسال اخیر نیز مرزها در ثبت سفارش کالا شکسته شد و نه تنها وزارت صنعت، معدن و تجارت پاسخ شفافی ارائه نکرده است تاکنون، سازمان نظارتی نیز ارزیابی دقیقی برای آن نداشته اند.

مجیدرضا حریری با بیان اینکه در وزارت صنعت، معدن و تجارت در یک سال گذشته اتفاق خاصی جز شعار نیفتاده است افزود: در سیاست خارجی به جز افزایش تعداد دستورالعمل ها، شاهد چیز دیگری نبوده ایم، حتی معلوم نیست جهت آن کدام طرف است؛ به عبارت دیگر در کل اقتصاد کشور رفتارها عکس العملی شده و در تمام حوزه ها آشفتگی به وجود آمده است و امروز ذره بین را روی یک بخش نمی توان قرار داد، زیرا تصمیم گیری ها در سطح کلان نیز اثرگذار است و من معتقدم مسئولیت مشترک کابینه دولت مطرح است.

او با انتقاد به اینکه حوزه اختیارات در هر وزارتخانه ای با حوزه وظایف آن همسو نیست تصریح کرد: در تمام دنیا یا نظام پارلمانی است یا کاملا توتالیتر است و دولت نماینده جریان سیاسی و اقتصادی است که تصمیم می گیرد چگونه کشور را اداره کند، اما در ایران طیف رنگارنگی وجود دارد که سخنانی مترقی می زنند، اما در مجموع نابسامانی برگرفته از عملکرد آن هاست و باید کلیت را نقد کنیم. به همین دلیل اگر در یک وزارتخانه اتفاقی می افتد؛ همه وزرا مسئول هستند. از طرف دیگر باید توجه داشت که اگر هر وزیر درجه یک وارد سیستم  مشکل دار شود نتیجه همان خواهد بود.

او با فاجعه خواندن اتفاقات یک سال گذشته در زمینه فساد واردات خودرو و رانت ارزی گفت: اتفاقی که در زمینه تخصیص ارز، رشوه در ثبت سفارش و ... در کشور افتاد یک افتضاح مدیریتی است که اگر در هرجای دنیا بود می توانست یک مدیر را نابود کند. البته باید ابتدا سیستم را اصلاح کنیم و بعد بستر مناسب را ایجاد کرد و بعد افراد مناسب قرارداد.

نایب رئیس اتاق ایران و چین با تاکید بر اینکه در سال های گذشته در سیستم افراد مناسبی پرورانده نشده اظهار کرد: جانشین پروری در کشور اتفاق نیفتاده است و میانگین سنی مسئولان نیز بالاست و باید فکرهای جدی در این باره انجام دهیم و بخشی از این نقصان ناشی از این است که مسئولان قبلی و کنونی نگذاشتند افراد مناسبی پرورشی یابند.

حریری درباره رویکرد دولت نسبت به عملکرد ضعیف وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: با توجه به اینکه من در انتخابات به آقای روحانی رای داده ام و نقشی در انتخاب آقای شریعتمداری نداشته ام، امروز رییس جمهوری باید پاسخگو باشد و پاسخ دهد که اگر آقای نعمت زاده را عوض کرد و آقای شریعتمداری را انتخاب کرده است، آیا عملکرد مناسبی داشته و اگر نداشته چرا؟ درباره سایر وزیران نیز همین مسئله صدق می کند.

او با بیان فساد در برخی جاها قابل لمس تر است تصریح کرد: در همه بخش ها ناکارامدی وجود دارد، برای نمونه خروجی 12 سال آموزش و پرورش و اما برای مردم محسوس نیست، یا حتی افزایش قیمت اینترنت در یکسال گذشته به قدری بالا بوده که می توان آن را ناکارآمدی دانست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • فرهاد

    این وزیران ناکارامد پیر تا کی میخان رو این صندلیها بمونن
    بخدا قسم یه کارمندساده بهتر از اینها میتونن وزارت خانه ها رو اداره کنن

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه