English

در بانک قرض الحسنه مهر ایران محقق شد؛

برای نخستین بار ارائه تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان خرید فرش دستباف

بانک قرض الحسنه مهرایران در راستای حمایت از کالای ایرانی و ارتقاء حقوق مصرف کننده با شرکت سهامی فرش ایران تفاهمنامه همکاری امضاء کرد تا متقاضیان بتوانند با برخورداری از تسهیلات قرض الحسنه این بانک فرش دستباف ایرانی خریداری کنند.

برای نخستین بار ارائه تسهیلات قرض الحسنه به متقاضیان خرید فرش دستباف

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بانک قرض الحسنه مهرایران، این تفاهمنامه با اعتباری بیش از ۲۵۰ میلیارد ریال به منظور تقویت سیاست‌های کلی اشتغال و در راستای منویات مقام معظم رهبری در خصوص حمایت از کالای ایرانی میان دکتر مرتضی اکبری مدیرعامل بانک قرض الحسنه مهرایران و احمدرضا عابد، مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران به امضاء رسید.
عابد در مراسم انعقاد این تفاهمنامه بیان داشت: در حال حاضر شرکت سهامی فرش ایران یکی از بزرگترین و معتبرترین تولیدهای فرش دستباف ایران است که نزدیک به ۴ هزار بافنده را تحت پوشش قرار داده است.
وی افزود: این شرکت با توجه به حمایت های بانک قرض الحسنه مهرایران و انعقاد تفاهمنامه همکاری در قالب کمک به ایجاد و حفظ تقاضا در بازار داخلی می تواند از تولیدات بیش از ۱۰ هزار قالیباف حمایت کند.
مدیرعامل شرکت سهامی فرش ایران تصریح کرد: بیشتر قالیبافان افراد زحمت کش و کم توانی هستند که در شهرستان های مناطق کمتر برخوردار قرار گرفته اند و نیاز به حمایت دارند تا درخشش این صنعت منحصر به فرد در بازار جهانی تداوم یابد.
وی در رابطه با استقبال و حجم فروش فرش دستباف ایرانی در سال گذشته بیان داشت: در سال ۹۶ فروش فرش دستباف ایرانی تولید شده در کارگاه های این شرکت در اقصی نقاط کشور نزدیک به ۲۵۰ میلیارد ریال بوده که ۱۰ درصد این میزان به صورت اقساطی محقق شده است.
عابد تاکید کرد: امسال، با حمایت مادی و معنوی بانک قرض الحسنه مهرایران به منظور تحرک و افزایش انگیزه در بازار فرش داخلی این میزان با رشد چشمگیری مواجه خواهد بود.
در ادامه، مرتضی اکبری نیز گفت: بانک قرض الحسنه مهرایران در این تفاهمنامه ۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه با کارمزد ۴ درصد به افراد متقاضی برای خرید فرش دستباف اختصاص داده است که این مبلغ با کل فروش سال گذشته برابری می کند.
وی افزود: در این راستا، به هر یک از افراد متقاضی خرید فرش دستباف که از سوی شرکت سهامی فرش ایران دارای معرفی نامه باشند تا سقف ۲۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرض الحسنه با دوره بازپرداخت حداکثر ۲۴ ماهه اعطا می شود.
مدیر عامل بانک قرض الحسنه مهر ایران نیز، گفت: این بانک در راستای سیاست‌های کلی نظام و حمایت از کالای ایرانی، در سه حوزه محیط زیست، صنایع دستی و گردشگری وارد شده و فرش نیز یکی از این حوزه‌ها است که با همکاری شرکت سهامی فرش ایران پرداخت تسهیلات در این حوزه عملیاتی شده است.
اکبری افزود: برای دریافت تسهیلات خرید فرش مانند سایر انواع تسهیلات قابل دریافت، ضامن الزامی است و برای مبلغ بالای ۱۰ میلیون تومان نیاز به دو ضامن و پایین‌تر از آن نیاز به یک ضامن می باشد.
وی تصریح کرد: اعتقاد دارم کارمزد ۱۴ تا ۱۸ درصد هیچ نوع تسهیلی در خرید به صورت اقساطی ایجاد نمی‌کند و به خریدار فشار وارد می‌کند و تنها تسهیلات قرض الحسنه در حوزه افزایش بازار می‌تواند موثر واقع شود.
اکبری درباره فعالیت بانک‌های قرض الحسنه گفت: با رسوب مبالغ در بانک قرص الحسنه مهر ایران می‌توان به افراد نیازمند وام‌هایی با نرخ کم تسهیلات و وام‌های مناسب ارایه شود؛ لذا باید مردم فرهنگ قرض الحسنه را جدی بگیرند و شرکت‌ها منابعی که نیاز ندارند در این بانک‌ها قرار دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه