English

انعقاد تفاهم همکاری میان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی بیمه اتکایی روسیه

ظهر امروز، با حضور همتی و نیکولای گلوشین، رئیس کل شرکت بیمه اتکایی روسیه، تفاهم نامه همکاری میان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی بیمه اتکایی روسیه در زمینه بیمه های اتکایی امضاء شد.

انعقاد تفاهم همکاری میان بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران و شرکت ملی بیمه اتکایی روسیه

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل بیمه مرکزی، عبدالناصر همتی، رئیس کل بیمه مرکزی با اعلام این خبر گفت: پرداختن به نقش مهم بیمه و بیمه اتکایی در تقویت تجارت خارجی و فرامنطقه ای، توسعه اقتصادی و اتحاد و یکپارچگی اجتماعی دو کشور ایران و روسیه از مهمترین مفاد این تفاهم نامه است.

وی افزود: تاکید بر ضرورت ارتقاء همکاری های فنی و تخصصی اتکایی، هماهنگ و یکنواخت سازی بیمه نامه های اتکایی دارای اولویت زیاد، در چهارچوب قوانین و مقررات ملی هریک از دو کشور، به عنوان بخشی از مناسبات فیمابین طرفهای تفاهم نامه به شمار می آید که نیازمند تعامل و اطمینان گسترده طرفین تفاهم نامه است.

رئیس کل بیمه مرکزی تصریح کرد: بر اساس این تفاهم نامه هر یک از طرفین باید زمینه حضور و فعالیت عاملین بیمه گری خود در بازارهای بیمه طرف دیگر را در چارچوب قوانین و مقررات جاری بیمه و بیمه اتکایی هریک از دو کشور از طریق همکاری و مشارکت با سایر شرکت‌های بیمه‌ و اتکایی فراهم ‌آورند.

همتی تبادل دانش و تجارب را از دیگر مهمترین بندهای این تفاهم نامه دانست و گفت: مقرر شد  هریک از طرفین در زمینه های بیمه اتکایی و حاکمیت شرکتی برای بیمه گران اتکایی، مدیریت ریسک و انواع تکنیک های کاهش ریسک، کاربرد فناوری اطلاعات در زمینه بیمه اتکایی، تشویق آموزش و ارتقاء سطح مهارت اکچوئریها، ارزیابی خسارت، روش های سرمایه گذاری منابع و ذخایر دانش و تجربیات خود را به نحو مقتضی به طرف مقابل انتقال و آموزش دهند.

وی افزود: در همین راستا و به منظور ارتقاء دانش فنی و تخصصی کارشناسان اداری و متخصصین بیمه اتکایی، طرفین با برگزاری سمینارهای هم اندیشی‌ها، دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی با اعزام کارشناسان موافقت کردند.

همچنین بر اساس این تفاهم نامه طرفین متعهد شدند جهت واگذاری و قبولی بیمه‌های اتکایی به منظور توسعه تبادلات متقابل اتکایی، بطور دو جانبه همکاری نمایند و هر یک گسترش فعالیت های مرتبط با منافع متقابل را تسهیل کند و به منظور ارائه پوشش اتکایی برای ریسک های پیشنهادی از طریق قراردادهای اتکایی، همکاری کنند.

لازم به ذکر است این تفاهم نامه در ۹ ماده تنظیم  و از تاریخ امضاء طرفین لازم الاجرا خواهد بود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی