English

نایب رئیس هیات مدیره بانک صادرات ایران:

رتبه بندی اعتباری مشتریان تضمین کننده کاهش مطالبات بانک ها است

نایب رئیس هیات مدیره بانک صادرات ایران گفت: وصول مطالبات بانک ها می تواند ضمن کاهش قیمت تمام شده پول و تعدیل نرخ تسهیلات، هزینه پول و تامین مالی را برای تولید کنندگان کشور به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

رتبه بندی اعتباری مشتریان تضمین کننده کاهش مطالبات بانک ها است

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از روابط عمومی بانک صادرات ایران، غلام سوری با تاکید بر اهمیت حفظ ارتباط مستمر با مشتریان و رعایت اصول حرفه ای در رتبه بندی آنها گفت: امروزه در نظام بانکی کشور معضل مطالبات معوق پدیده ای فراگیر است که فارغ از عوامل فراسازمانی شکل گیری آن، باید اصول مهمی را برای جلوگیری از تبعات ناگوار آن به کار بست تا بخش های تولیدی کشور دسترسی آسان تری به منابع بانکی داشته باشند.
 نایب رئیس هیات مدیره بانک صادرات ایران با تاکید بر لزوم رتبه بندی اعتباری مشتریان در بانک ها افزود: نظام رتبه بندی اعتباری مشتریان در بانک ها از جمله مهمترین عوامل جلوگیری از رشد مطالبات غیر جاری است و اگر شاخص های آن رعایت نشود تسهیلات به راحتی به مطالبات تبدیل می شوند.
به گفته وی، میزان سرمایه، حجم و کیفیت فروش، صورت های مالی، فرآیند گردش کالا و پول و مدیریت از جمله مولفه های مورد نظر در رتبه بندی اعتباری مشتریان است که در صورت تغییرات و انحراف از اهداف، امکان تبدیل شدن تسهیلات به مطالبات افزایش می یابد. 
سوری تصریح کرد: در چارچوب یک سیستم رتبه بندی درست است که نرخ تسهیلات برای هر مشتری باید تعیین شود. 
سوری با بیان اینکه چتر حمایتی بانک ها برای تداوم فعالیت صنایع باید با مشاوره های مالی و با هدف حفظ اشتغال و پایداری تولید همراه باشد، گفت: با کنترل ریسک های آتی باید تلاش شود یک فعال اقتصادی خوب امروز به یک بدهکار بد فردا تبدیل نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی