English

رییس انجمن واردکنندگان خودرو در گفت و گو با موج :

دولت دریافت کنندگان ۷.۵ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی را معرفی کند

فرهاد احتشام زاد گفت: تاکنون ارز 4200 تومانی به واردکنندگان خودرو داده نشده و همچنان در انتظار نوبت هستیم و انتظار داریم دولت در راستای شفاف سازی فهرست دریافت کنندگان ارز 4200 تومانی را اعلام کند.

دولت دریافت کنندگان 7.5 میلیارد دلار ارز 4200 تومانی را معرفی کند

رییس انجمن واردکننده های خودرو در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج با اشاره به اینکه هنوز بخشنامه ای درباره واردات خودرو با ارز صادراتی اعلام نشده است اظهار کرد: واردات با استفاده از ارز صادراتی شرکت های خرد بخش خصوصی ممکن است در مرحله طراحی باشد و هنوز به صورت رسمی به ما اعلام نکرده اند و تا زمانی که بخشنامه ای صادر نشود، نمی توان درباره اثربخشی آن سخن گفت.

احتشام زاده با بیان اینکه در حال حاضر واردکننده های خودرو در انتظار دریافت ارز 4200 تومانی هستند افزود: از آنجایی که هنوز طبقه بندی کالا برای دریافت ارز 4200 مشخص نشده، فرایند دریافت دارای روندی کند، بنابراین دولت باید با دستورالعمل های مشکلات پیش رو را حل کند، زیرا هر از گاهی بازار تحت تاثیر شوک های ناشی از اظهار نظرها و مسائل مانند نرخ ارز و ... قرار می گیرد.

او با بیان اینکه طبق اعلام بانک مرکزی 7.5 میلیارد دلار ارز برای تخصیص یافته است تصریح کرد: ما خواستار شفاف سازی بانک مرکزی هستیم و اینکه چه کسانی، این ارز 4200 تومانی را دریافت کرده اند و اینکه چند درصد آن ها شرکت های خصوصی، دولتی یا خصولتی بوده اند و چه کالاهای مشمول واردات از طریق این ارز بوده اند.

او درباره رویکرد مسئولان درباره تخصیص ارز 4200 تومانی برای واردات خودرو گفت: تاکنون جلسات زیادی با کمیسیون زیربنایی دولت، وزارت صنعت، کمیسیون های مجلس و کمیته ارزی بانک مرکزی داشته ایم. در این جلسات نگاه ها واقعبیانه و کارشناسی بوده و از نگاه های آرمانی که در بطن جامعه وجود دارد دور بوده و بیشتر راهکار ارائه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی